نرخ بیکاری در 25 استان تک رقمی شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نرخ بیکاری حدود ۷درصدی در ۱۹ استان و تک‌رقمی شدن این نرخ در ۲۵ استان با افزایش اختیارات پرداخت تسهیلات به استانداران خبر داد.
تصویر نرخ بیکاری در 25 استان تک رقمی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار با انتشار پستی در شبکه اجتماعی نوشت:«برای اولین بار در دولت سیزدهم بیش از 100 همت تسهیلات اشتغالزایی به صورت مستقیم در اختیار استانداران قرار گرفته که در جهت تمرکز زدایی و توجه ویژه به استعدادهای منطقه ای صورت پذیرفته است.​

یکی از دلایل تک رقمی بودن نرخ بیکاری 25 استان افزایش اختیارات استانداران محترم در عرصه اشتغالزایی بوده است.»

پیش از این نیز کریمی بیرانوند در پستی دیگربیان کرده بود «نرخ بیکاری در 19 استان در کانال بی‌سابقه 7درصد قرار گرفته و در 25استان نرخ بیکاری تک‌رقمی شده است. تنها در 6استان نرخ بیکاری دورقمی وجود دارد که بالاترین آن 12.5درصد است، درحالی‌که تابستان سال 1401 بالاترین نرخ 22درصد بوده است. بیشترین کاهش هم مربوط به استان هرمزگان است.»

مرکز آمار ایران چندی پیش گزارشی مربوط به نرخ بیکاری را منتشر کرد. بر این اساس، نرخ بیکاری تابستان امسال به 7.9 درصد رسید و نسبت به سال گذشته به میزان یک درصد کاهش داشت که این مسئله تداوم و استمرار کاهشی بودن نرخ بیکاری طی فصول مختلف در دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

560018