مدارس شبانه‌روزی در مناطق کمتر برخوردار راه اندازی می شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی مدارس شبانه روزی در مناطق کمتر برخوردار خبر داد.
تصویر مدارس شبانه‌روزی در مناطق کمتر برخوردار راه اندازی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی کاظمی در آیین اختتامیه دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه غرب کشور در همدان، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه، بالا بردن کیفیت آموزش و ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است.

وی افزود: در بحث اینکه آموزش به صورت صحیح صورت بگیرد، انتخاب مدیران خلاق، متدین و کارآمد از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش است تا با برنامه ریزی دقیق در بستر مدارس، سند تحول بنیادین اجرایی شود.

معاون آموزش متوسطه به تقویت مدارس شبانه روزی اشاره و تاکید کرد: با برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت نحوه‌ صحیح آموزش و تربیت دانش آموزان نخبه در این مدارس، نصیب برابر آموزشی اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه تاکید کرد: برنامه درسی که مورد تایید مدیران مدارس است، باید با برنامه درسی کشوری خوانایی داشته باشد و گام به گام مورد اجرا قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه با بیان این که بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی آماده شده است، گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش در سطوح مختلف برای فراهم کردن زمینه علم آموزی مطلوب و با کیفیت برای فرزندان ایران اسلامی است.

کاظمی تصریح کرد: مدارس شبانه روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی برای دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار راه اندازی شده است که البته دانش آموزان با استعدادهای بسیاری در این مدارس مشغول به تحصیل هستند که برای فراهم کردن زمینه شکوفایی این استعدادها باید برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی در پایان با اشاره به پویش جهاد علمی، گفت: ارائه بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان مدارس شبانه روزی به منظور تحقق عدالت آموزشی انجام شده است که بهترین دبیران در دروس مختلف اقدام به تدریس و آموزش دروس شاخه نظری کرده و هم اکنون این بسته‌های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،

559791