رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد:

عملکرد بانک سینا در حوزه مبارزه با پولشویی رضایت‌بخش است

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سینا گفت: اقدامات بانک سینا در رابطه با مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، رضایت‌بخش است.
تصویر عملکرد بانک سینا در حوزه مبارزه با پولشویی رضایت‌بخش است

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی خانی، رئیس مرکز اطلاعات مالی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک سینا، ضمن ابراز رضایت از عملکرد این بانک در حوزه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، خواستار تقویت و بهبود بیش از پیش فعالیت بانک‌ها در این زمینه شد.

خانی ضمن اشاره به لزوم اجرای بیش از پیش قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی توسط بانک‌ها، افزود: سنگ بنا و چارچوب‌های تعریف‌شده در حوزه مبارزه با پولشویی با رویکرد پیشگیرانه‌بودن، شکل گرفته است تا مفسدان اقتصادی نتوانند در بسترهای قانونی اقدامات پولشویی را انجام دهند.

وی، با تأکید بر ملّی بودن پروژه اجرای استانداردهای مبارزه با پولشویی، نظام بانکی را خط مقدّم این بخش دانست و عنوان کرد: ضرورت دارد در راستای اجرای ضوابط و قوانین مبارزه با پولشویی و سالم‌سازی زیرساخت‌های اقتصادی، تقسیم کار تیمی و سازمانی صورت بگیرد تا شاهد نتایج مطلوب حداکثری در این زمینه باشیم. غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا نیز در این دیدار گفت: بانک سینا بر اساس رعایت الزامات قانونی و احتیاطی، در زمره بانک‌های شفّاف کشور قرار دارد.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اجرای قوانین و مصوبات مبارزه با پولشویی، تصریح کرد: با آموزش‌های لازم و نظارت دقیق، میزان جرائم سازمان‌یافته و تخلفات مالی به حداقل خواهد رسید. به گفته فتحعلی، بانک سینا آمادگی حمایت از برگزاری دوره‌های تخصصی و آموزشی در حوزه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در سطح ملی را دارد.

منبع: بانک سینا

559541