حضور پررنگ شهرستان‌ها در جشنواره تئاتر استانی فارس

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی امسال از چند جنبه بیاد ماندنی خواهدبود، گفت: فارس تنها استانی است که میزبانی آن از جشنواره منطقه‌ای تئاتر برای امسال نیز تکرار شده است.
تصویر حضور پررنگ شهرستان‌ها در جشنواره تئاتر استانی فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، سید رسول موسوی‌نژادیان روز شنبه اظهار کرد: حضور پررنگ شهرستان‌ها در جشنواره تئاتر استانی فارس از نکات شایسته توجه به یادماندنی این جشنواره بود طوری که برای نخستین بار شمار گروه‌های مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها برابر بود و نیمی از گروه‌های حاضر در مرحله رقابتی را هنرمندانی از دیگر شهرستان‌های استان تشکیل دادند.

وی افزود: امسال سهمیه حضور گروه‌های نمایشی فارس در جشنواره تئاتر منطقه‌ای نیز از ۲ به سه گروه افزایش یافت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس توضیح داد: قرار بود هشت گروه به مرحله رقابتی صحنه‌ای راه یابند و اعتبار برپایی جشنواره نیز برای همین تعداد گروه در نظر گرفته شده بود اما نظر هیات انتخاب پس از دیدن آثار رسیده بهدبیرخانه، بر این بود که ارزش کیفی این نمایش‌ها بالا است و با اختصاص اعتبار، ۱۲ گروه به مرحله رقابتی راه یافتند که این سبب شد تا سهمیه منطقه‌ای فارس را افزایش داد.

موسوی نژادیان ادامه داد: استقبال تماشاچیان از جشنواره تئاتر استانی فارس از دیگر نکات به یادمانی و شایسته توجه جشنواره امسال بود طوریکه همه نمایش‌ها با ظرفیت کامل پلاتوها اجرا شد و در بیشتر نوبت‌ها شمار زیادی از تماشاچیان پشت درها ماندند.

وی اظهار کرد: اگر پلاتوهای مجهز بیشتری در اختیار داشتیم می‌توانستیم از شمار بیشتری از تماشاچیان پذیرایی کنیم چرا که این استقبال وجود داشت و در بیشتر نوبت‌ها بیش از ظرفیت صندلی‌ها پذیرش شدند.

موسوی نژادیان با بیان اینکه در بخش خیابانی هر گروه سه نوبت و در بخش صحنهای هر گروه ۲ نوبت اجرا داشت، گفت: استقبال بالای تماشاچیان سبب شد تا شب گذشته یک سانس اضافه شود و در ۲ اجرای تالار حافظ که محدودیت پذیرش تماشاچی نداشت در مجموع بیش از یکهزار نفر به تماشای نمایش نشستند.

میزبانی دوباره فارس از جشنواره تئاتر منطقه‌ای

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپایی جشنواره تئاتر خیابانی را از دیگر "نخستین"های جشنواره تئاتر استانی امسال فارس عنوان کرد و گفت: در این دوره چهار گروه خیابانی در ۱۲ نوبت به اجرای نمایش پرداختند که با استقبال بالای تماشاچیان روبرو شد.

وی یادآور شد: آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس امشب ساعت ۱۹ با حضور محمد پاک نیت، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، رئیس انجمن نمایشی ایران و مسئولان ارشد استانی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

558862