یادبود فهیمه راستکار کی برگزار می‌شود؟

یادبود فهیمه راستکار، همزمان با سالروز درگذشت این هنرمند برگزار می‌شود.
تصویر یادبود فهیمه راستکار کی برگزار می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این مراسم به کوشش انجمن صنفی بازیگران خانه تئاتر ایران روز جمعه ۳ آذر ماه برگزار می‌شود.

در این برنامه تعدادی از دوستان و همکاران فهیمه راستکار درباره او صحبت می‌کنند و در بخش پایانی هم مستند «جای خالی» که سال ۹۱ و با فاصله اندکی از درگذشت این هنرمند ساخته شده، برای اولین بار اکران می‌شود.

یاد بود فهیمه راستکار ساعت ۱۷ روز جمعه سوم آذر ماه در سالن استاد جوانمرد عمارت خانه تئاتر به نشانی: خیابان سمیه، بین حافظ و نجات‌اللهی (ویلا)، شماره ۲۶۰ برپا خواهد شد.

فهیمه راستکار متولد ۱۳۱۲ در تهران بود که در سال ۱۳۴۶ در رشته‌ی زبان فرانسه از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. او از سال ۱۳۳۰ فعالیت هنری‌اش را با تئاتر آغاز کرد و از سال ۱۳۳۵ با همکاری با گروه دوبله «آلکس آقاباباییان» در ایتالیا به این حرفه پرداخت و در سال ۱۳۴۳ نیز وارد رادیو شد.

او از جمله بازیگرانی بود که با رفت و آمد و حضور در خانه شاهین سرکیسیان، هنرمند فقید تئاتر با این هنر آشنا شد و در نمایش‌هایی همچون «آنتیگونه»، «باغ آلبالو»، «باغ‌ وحش شیشه‌ای»، «بازگشتنی‌ نیست»، «پرده عجایب» و «همان که بوده‌ایم» و ... به ایفای نقش پرداخت.

راستکار فعالیت سینمایی‌اش را از سال ۱۳۵۲ با بازی در فیلم «مغول‌ها» آغاز کرد و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «آقای هیروگیلف»، «خط پایان»، «شیر سنگی»، «ترنج»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «محموله»، «مرغ و همسایه»، «عشق و مرگ»، «الو الو من جوجوام»، «روانی»، «زن شرقی» و «دختری به نام تندر» اشاره کرد.

او همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی‌ «کمند خاطرات»، «بهشت گمشده»، «تهران ۱۱»، «پرده عجایب» و «کارگاه شمسی و دستیارش مادام» و چند مجموعه‌ی دیگر بازی کرد.

راستکار در تألیف کتاب «مستطاب آشپزی» هم با همسرش همکاری داشت.

منبع: ایسنا

559402