ماجرای دیوارکشی اطراف تئاتر شهر

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حفاظ‌های موقت که الان در اطراف تئاتر شهر وجود دارد مربوط به کارگاه ساختمانی است و قرار نیست به این صورت باقی بماند.
تصویر ماجرای دیوارکشی اطراف تئاتر شهر

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا نادعلی افزود: حفاظ‌های موقت که الان در اطراف تئاتر شهر وجود دارد مربوط به کارگاه ساختمانی است و قرار نیست به این صورت باقی بماند. دیواری هم قرار نیست در مقابل تئاتر شهر کشیده شود.

او تاکید کرد: پیاده‌رو شمالی مقابل پارک دانشجو، محدوده کاری شهرداری و خارج از عرصه تئاتر شهر است. دستفروشان تمام این فضا را اشغال می‌کردند و آسیب‌های اجتماعی زیادی تولید می‌کرد که این‌ها روی بنای اصلی تئاتر شهر تاثیر می‌گذاشت. این محدوده بارها ساماندهی شده ولی دستفروشان دومرتبه برگشته‌اند.

چهارراه ولیعصر مهمترین چهارراه کشور و محل اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است اما عملا اینجا را از دست داده‌ایم. اجرای طرح پهنه رودکی به مرحله‌ای رسیده بود اما رها شد. البته ما بخشی از این طرح را قبول نداریم و باید حتما تغییراتی در آن ایجاد شود. مثلا اگر طبق طرح بخواهیم جلو برویم باید حفاظ ساختمان تالار وحدت را هم برداریم که این اصلا مورد نظر ما نیست. اگر این نرده‌ها برداشته شده بود تا حالا تبدیل به مکان بی‌دفاع شهری می‌شد.

سخنگوی شورای شهر درباره ساماندهی ترنس‌ها اظهار کرد: این موضوع باید در قرارگاه اجتماعی بررسی شود و حتما وزارت بهداشت باید در این زمینه مشارکت داشته باشد. باید توجه کرد که ساماندهی ترنس‌ها یک موضوع اجتماعی است و نه امنیتی. کسانی که دارای وضعیت جسمی و روانی خاصی هستند را نمی‌توان پنهان کرد. باید امکاناتی برای کمک به آن‌ها داشته باشیم اما نمی‌توان پذیرفت که فرهنگی‌ترین نقطه شهر محل تجمع آن‌ها باشد. بیشتر مدیرانی که در این حوزه مسئولیت دارند هم با این حرف من موافق هستند.

او درباره بودجه سال آینده شهرداری گفت: تدوین بودجه سالانه شهر که از شهرداری تهران شروع شد و با زحمت مشترک بین معاونت‌های شهرداری و کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پیش رفته بود؛ بالاخره بعد از ۳ ماه تمام شد. همه بندها و جداول بودجه و تبصره‌های آن برای سال ۱۴۰۳ تصویب شد و ۱۵۵ همت به عنوان بودجه سال آینده شهرداری تعیین گردید. در باب اهمیت بودجه سال آینده می‌شود گفت قسمت مهم این ۴ سال، همین سال سوم دوره است. در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم ۱۰ - ۱۱ درصد از بودجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد که شامل حدود ۱۴ همت می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

611160