آمار بخش مسکن قابل اتکا نیست! / وعده مسکن ارزان عملی است؟

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت رویه میان قواسه گانه جهت شناخت مشکلات مسکن و آماردهی دقیق وجود ندارند.
تصویر آمار بخش مسکن قابل اتکا نیست! / وعده مسکن ارزان عملی است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس در ادامه گفتگو با اقتصاد 100 افزود:‌ در بخش مسکن با بهمنی از مشکلات مواجه هستیم .بحث مسکن از تامین مالی که مهمترین موضوع است تا تهیه زمین ارزان قیمت یا رایگان ،مصالح در شهرها و روستا جز موارد بسیار مهم در صنعت ساختمان است.

وی تصریح کرد:در حوزه مسکن مجموعه ابهاماتی وجود دارد که بهتر است سه قوه مقننه ، مجریه وقضاییه با یکدیگر به شناخت مشکلات بپردازند و سپس وعده ها وقول ها دراین بخش به مردم داده شود.

وی با انتقاد از اینکه تمامی تصمیمات در مورد ساخت مسکن درتهران گرفته می شود گفت: اقدامات در مورد ساخت وسازها باید به استان ها واگذارشود، بین مسکن روستایی و شهری باید تفاوت قایل شویم وسپس به انبوه سازان و مردم در ساخت مسکن اعتماد کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد:در بحث آمار نیز مشکل داریم ، دولت در تلاش است سازمان ثبت اسناد واملاک کشورزیر مجموعه قوه مجریه قرار بگیرد تا به آمار دقیق برسد اما در این شرایط مشکل داریم و اگر وحدت رویه ای میان قوا ایجاد نشود به نتیجه نخواهیم رسید.

نماینده قوچان در مجلس یازدهم با بیان اینکه در مورد ارائه اطلاعات مرکز آمار،سازمان ثبت اسناد و املاک ، وزارتخانه ها و شوراها شهر وروستا ها وجود دارند گفت: دولت اگر می خواهد وعده های ساخت مسکن را با آمار و شناختی که دارد حل کند اول باید مسایل زیرساختی راحل کند .

وی درمورد توقف ارائه آمار در بخش مسکن وتورم افزود:آمار دقیق داده نمی شود چون آمار دقیقی وجود ندارد و این تنها به دولت فعلی که در صداقت خدمتش شکی نیست بازنمی گردد و شامل دولت های گذشته نیز می شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی منافذ شفاف سازی نیز بسته شده تصریح کرد:دولت فعلی دنبال شفاف سازی است ولی نباید اجازه دهد چنین طرز فکری به مردم قالب شود، شناخت مساله مسکن، و ایجاد یک وحدت رویه بین قوا می تواند مشکل آمار را حل کند.گره اصلی درزیرساخت هاست و تا زمانیکه وحدت رویه در شناخت مشکلات مسکن حل نشود مشکل باقی خواهد ماند.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

558848