جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ژنو حضور دارد امروز با مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر دیدار و گفت‌وگو کرد.
تصویر جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌هایش درباره اوضاع جاری در غزه به ژنو سفر کرده، امروز (چهارشنبه) ۲۴ آبان ماه با «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری دیدار و گفت‌وگو کرد.

این ملاقات با موضوع بررسی مسائل غزه و امدادرسانی به مردم مظلوم فلسطین و توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به ساکنان غزه انحام شده است.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوئیس در راستای تلاش های مستمر امیرعبداللهیان برای حمایت از مردم غزه و توقف کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی انجام می شود.

رئیس جمهور نیز هفته جاری در اجلاس ریاض سخنرانی و ۱۰ راهکار خود برای حل بحران غزه به سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب ارائه کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز (سه‌شنبه) ۲۳ آبان ماه از این سفر خبر داد و اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک در ارتباط با مسأله فلسطین به ویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انساندوستانه برای مردم مظلوم غزه در سطوح بین‌المللی و نیز دیدار و گفت‌وگو با برخی مسؤولان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، به ژنو سفر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تحولات فلسطین و عملیات طوفان الاقصی و واکنش صهیونیست‌ها به این عملیات با حمله به غزه و تشدید محاصره این منطقه، رایزنی‌هایی را به صورت تلفنی با برخی همتایان و مقامات تاثیرگذار بین‌المللی صورت داد. او در این راستا همچنین نامه‌هایی را به دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وزیر خارجه واتیکان‌،‌ وزرای خارجه عضو بریکس و همچنین «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت. وزیر امور خارجه در نامه‌ به کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات لازم برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخگو کردن حاکمان این رژیم به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شد.

امیرعبداللهیان نهم اسفند ۱۴۰۱ نیز در سفر به ژنو با گریفیتس دیدار کرده بود.

منبع: فارس

548744