امیرعبداللهیان امروز به لبنان می رود

طبق گفته منابع لبنانی وزیر امور خارجه کشورمان امروز به لبنان سفر می‌کند.
تصویر امیرعبداللهیان امروز به لبنان می رود

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات لبنان به بیروت سفر خواهد کرد.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی است. پیشتر وزیر امور خارجه کشورمان در سفر منطقه‌ای به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر با مقامات این کشورها دیدار و در خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی کرده بود.

امیرعبداللهیان در سفر خود به بیروت با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مروری بر وقایع و تحولات اخیر منطقه به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی، تجاوزات مستمر اسرائیل به غزه، جنایات وحشیانه‌ای که علیه تمامی مردم غزه انجام شده و آنچه در مسجد الاقصی رخ داده شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرا رسیدن سالروز استقلال لبنان را به وزیر امور خارجه این کشور عربی تبریک گفت . حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت : "سالروز استقلال لبنان را به ملت، دولت و آقای عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه این کشور تبریک می‌گویم. امیدوارم در پرتو همدلی و همراهی جریان‌های سیاسی داخلی و با همت مردم مقاوم لبنان، مسیر شکوفایی و پیشرفت برای این کشور هموار شود.از خداوند متعال، عزت، سعادت و سربلندی لبنان را مسئلت دارم."

بر اساس این گزارش روز استقلال لبنان (عربی: عید الإستقلال اللبنانی) روز عید ملی لبنان است که در پایان قیمومیت فرانسه بر این کشور، پس از ۲۳ سال حکومت بر آن، در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۱۹۴۳ تعیین شد و تا به امروز جشن گرفته می‌شود.

پیش از این نیز مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس فرا رسیدن سالروز استقلال لبنان را به دولت و ملت این کشور عربی تبریگ گفته بود .

منبع: تسنیم

559561