دیده‌بان حقوق بشر:

مدرکی برای تایید ادعای ارتش اسرائیل درباره بیمارستان الشفا نیافتیم

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: ادامه بمباران و جنگ در اطراف بیمارستان الشفا نگرانی‌های جدی را در مورد امنیت هزاران غیرنظامی ایجاد می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، دیده‌بان حقوق بشر امروز (جمعه) تاکید کرد: چیزی برای تایید ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر قرار گرفتن مقر رهبری حماس در زیر بیمارستان الشفا نیافتیم. همچنین اسرائیل هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آمبولانسی که اخیراً هدف قرار داد، در در حال حمل و نقل مبارزان فلسطینی بوده، ارائه نکرد.

دیده‌بان حقوق بشر افزود: همه طرف‌های درگیری موظفند برای محافظت از غیرنظامیان همیشه اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین تاکید کرد: رهبران جهان باید از اسرائیل بخواهند که از غیرنظامیان محافظت کند و حملات غیرقانونی انجام ندهد.

این درخواست درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین از حمله همزمان رژیم صهیونیستی به چند بیمارستان در نوار غزه خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در بمباران رژیم صهیونیستی در بامداد جمعه که زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا در غرب غزه را هدف قرار داد، یک فلسطینی شهید و یک کودک زخمی شد. وزارت بهداشت غزه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تاکید کرد که حمله جدید رژیم صهیونیستی به زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا با گلوله‌های توپخانه‌ای انجام گرفت که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن یک کودک شد.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: اشغالگران میدان مجتمع پزشکی الشفا را هدف قرار دادند و علاوه بر هدف قرار دادن یک آپارتمان در مجاورت آن، دست‌کم شش تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

همچنین مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه به الجزیره گفت: بیش از شش نفر در بمباران مجتمع الشفا شهید شدند و اشغالگران تمام بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند. این در حالی است که همه خواستار حفاظت از بیمارستان‌ها هستند و اشغالگران به هیچ درخواستی اهمیت نمی‌دهند.

منبع: ایسنا

547793