تحرکات نظامی دریایی آمریکا در منطقه چگونه است؟

«تحرکات نظامی اخیر آمریکا مرتبط با درگیری غزه-اسرائیل سؤالاتی را درباره ماموریت ایالات متحده و نقش آن در منطقه به وجود آورده است».

تصویر تحرکات نظامی دریایی آمریکا در منطقه چگونه است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه خبری ای.بی.سی نیوز در گزارشی به تحرکات نظامی آمریکا و نقش آن در درگیری جاری منطقه اشاره کرده است:

تفنگداران آمریکایی کجا هستند؟ ۲۲۰۰ تفنگدار آمریکایی از یگان اعزامی ۲۶ دریایی، سوار بر سه ناو این کشور به عنوان بخشی از استقرار منظم نیروها در خاورمیانه هستند.

دو ناو USS Bataan و USS Carter Hall پس از خروج از خلیج فارس در اوایل این هفته، سه شنبه در دریای عرب واقع در شمال اقیانوس هند بودند.

ناو سوم USS Mesa Verde هم به دلیل اینکه برای تعمیر در اسپانیا بود هم اکنون در راه مدیترانه است. این ناو در روزهای گذشته با حدود ۶۵۰ تفنگدار دریایی و ملوان بندری را در اسپانیا ترک کرد و در حال حرکت به سمت دریای مدیترانه است. اما به این ناو دستور داده نشده همانند ناو هواپیمابر USS Gerald R. Ford به سمت شرق این دریا حرکت کند و فعلا فقط باید در دسترس باشد.

آیا تفنگداران دریایی این ناوها راهی سرزمین‌های اشغالی خواهند شد؟

هیچ تصمیمی برای اعزام این تفنگداران یا کشتی‌ها به نزدیکی اراضی اشغالی وجود نداشته، اما روز سه‌شنبه پنتاگون تایید کرد که آنها در حال انتقال به موقعیت‌هایی هستند که در صورت صدور دستور در کوتاه‌ مدت می‌توانند در آن فعالیت خود را آغاز کنند و حضور داشته باشند. یک مقام آمریکایی گفته که هیچ دستوری داده نشده اما ناوهای USS Bataan و USS Carter Hall به سمت دریای سرخ حرکت می‌کنند و USS Mesa Verde در دریای مدیترانه باقی خواهد ماند.

منبع: مهر

544394