افزایش طول عمر مردان با گذاشتن سیبیل!

مردها و سبیلشان، رابطه‌ای تاریخی و جهانی عمیق و پرمفهومی است و سبیل نماد مردی و مردانگی است.۲ دهه است اما این رابطه، بار معنایی جدیدی پیدا کرده که پیش از این سابقه نداشته و البته هدفش درنهایت کمک به مردهاست.
تصویر افزایش طول عمر مردان با گذاشتن سیبیل!

به گزارش سایت خبری پرسون، ۲۰سال پیش، کارزاری به نام موومبر(جنبش‌ ماه‌نوامبر)-ترکیبی از واژه‌ ماه‌نوامبر(نام ‌ماه میلادی) و موومنت(جنبش) در زبان انگلیسی- راه افتاد که حالا حسابی در سراسر جهان محبوب و پرطرفدار شده است. نماد این جنبش، سبیل‌های پرپشت و مردانه و گاهی بامزه و عجیب مردان است و هدفش آگاهی‌بخشی درباره سلامت مردان است. بنیاد موومبر، امسال مشخصا تمرکز زیادی روی مقابله با بیماری‌های روانی مردان، جلوگیری از خودکشی در میان آنها و سرطان پروستات دارد. این بنیاد در طول ۲۰سال گذشته که این جنبش را راه‌انداخته، بیش از ۱میلیارد دلار کمک جمع کرده و به ۱۳۰۰پروژه سلامت و بهداشت در زمینه سلامت مردان کمک کرده است.

یکی از مقامات این بنیاد، درباره مغفول‌ماندن سلامت در میان مردان به فاکس‌نیوز گفته‌است: «متأسفانه ما مردان بلد نیستیم که دست بالا ببریم و قبول کنیم که حالمان خوب نیست. کار ما این است که این عادت‎ها و باورهای مردانه را بشکنیم، چون آمار مربوط به سلامت مردان، واقعا نگران‌کننده است.

به‌گفته این مؤسسه، در آمریکا ۴مورد از هر ۵مورد خودکشی مربوط به مردان است؛ یک نفر از هر ۸مرد به سرطان پروستات مبتلا می‌شود و به‌صورت میانگین، مردان ۵سال کمتر از زنان عمر می‌کنند. در سطح جهانی، مردان ۴سال‌ونیم کمتر از زنان عمر می‎ کنند و ۶۹ درصد موارد خودکشی، مربوط به مردان است.

و حالا هدف این است که مردان آگاهی بیشتری در این‌باره داشته‌ باشند و اگر احساس بدی درباره خودشان و بدنشان دارند، به‌راحتی بتوانند با پزشک یا دیگران صحبت کنند.

این بنیاد، در ۲۰کشور جهان کمک مالی زیادی برای کمک به پروژه‌های سلامت و بهداشت مردان جمع‌آوری کرده است. با این حال شهرت آن، فراتر از این است و تقریبا در سراسر دنیا مورد توجه است. شرکت در این کارزار، ساده است؛ مردان در تمام ‌ماه سبیل می‌گذارند و بعد که سبیلشان را می‎تراشند، به هر اندازه که بتوانند به این بنیاد کمک می‌کنند. البته حتی اگر پولی هم نپردازند کافی است و می‌توانند فقط با بلندکردن سبیل خود، درباره مسئله سلامت مردان آگاهی‌بخشی کنند.

این ایده ساده و درخشان که از استرالیا و ۲کمپین بسیار کوچک و دوستانه الهام گرفته، خیلی زود جهانی‌شد و حالا در کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، اسپانیا و ایرلند دفاتر رسمی دارد. امروزه، تعداد افرادی که از شروع این کارزار در آن شرکت کرده و سبیل گذاشته‌اند، به بیش از ۷میلیون نفر رسیده‌است.

منبع: همشهری آنلاین

547680

سازمان آگهی های پرسون