واکنش اردن به سخنان وزیر اسرائیل/ معنی این سخنان نسل کشی است

در بیانیه وزارت امور خارجه اردن آمده است: «اظهارات یک مقام اسرائیلی درباره انداختن بمب هسته‌ای علیه غزه را محکوم کرده و این اظهارات دعوت برای کشتار جمعی به شمار می‌آید».
تصویر واکنش اردن به سخنان وزیر اسرائیل/ معنی این سخنان نسل کشی است

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت خارجه اردن روز یکشنبه به شدت اظهارات یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی درباره بمباران اتمی نوار غزه را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه اردن آمده است: «اظهارات یک مقام اسرائیلی درباره انداختن بمب هسته‌ای علیه غزه را محکوم کرده و این اظهارات دعوت برای کشتار جمعی به شمار می‌آید».

«عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) دومین مسئول در این رژیم است که در روزهای اخیر خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده اند.

الیاهو صبح امروز یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت، «ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من میخواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد».

به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، الیاهو در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با بیان اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت: این هم یکی از راه‌هاست. راه دیگر مطمئن شدن از چیزی است که برای ما مهم است. آنها از مرگ نمیترسند پس این کاری نمیکند برای آنها. باید بفهمیم چه چیزی آنها (مردم غزه) را میشکند... ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش دفاعی اسرائیل را شکسته‌ایم».

پیشتر موشه ویگلین عضو سابق پارلمان رژیم موقت نیز خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. او با عنوان کردن «انتقام خشن» در توییتی نوشته بود: موشک اریخا! موشک اریخا. هشدار راهبردی. قبل از فکر کردن به وارد کردن نیروها[ی زمینی به غزه]. سلاح روز قیامت. این نظر من است.

موشک اریخا، موشکی قاره پیماست که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارد و برد آن حدود ۶۵۰۰ کیلومتر است.

منبع: اقتصادنیوز

547080