خفقان جهانی درباره نسل کشی فلسطینیان در غزه

۷۵سال است اسرائیل در چارچوب پاکسازی قومی و سرزمینی فلسطینیان بر اساس تز دروغین «سرزمینی بدون مردم برای مردمی بدون سرزمین» با حمایت قدرتهای استعماری عمل کرده است.
تصویر خفقان جهانی درباره نسل کشی فلسطینیان در غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، جمیله کدیور در یادداشتی نوشت: عملیات ۷ اکتبر توسط ۳۰۰۰ شبه نظامی فلسطینی (و ۱۵۰۰نیروی پشتیبان) درسرزمین های اشغالی طی نبردی غیرمتقارن، ازجهات مختلف، به ویژه از لحاظ ضربه اطلاعاتی، امنیتی و نظامی به رژیم صهیونیستی، شکستن ابهت و هیمنه اسرائیل و زیر سئوال بردن اقتدار شین بت، موساد و خبرچین های اسرائیلی به رغم تصویری که از خود در عرصه جاسوسی و ضدجاسوسی داشتند، مهم و قابل بررسی است. با این حال، حوادث هفته گذشته از جهت دیگری هم تامل برانگیز است؛ هم به لحاظ میزان بی سابقه تلفات و اسرای اسرائیلی و هم به جهت جنایات گسترده اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه.

۷۵سال است اسرائیل در چارچوب پاکسازی قومی و سرزمینی فلسطینیان بر اساس تز دروغین «سرزمینی بدون مردم برای مردمی بدون سرزمین» با حمایت قدرتهای استعماری عمل کرده است.

اسرائیل در واکنش به شکست اطلاعاتی و نظامی ۷اکتبر و برای جبران و سرپوش گذاردن براین شکست حیثیتی به انجام عملیات گسترده و همه جانبه علیه غیرنظامیان در غزه برآمده و شاهدیم مردم سرزمین های غصب شده که سالها وجودشان انکار شده، در معرض شدیدترین و وحشیانه ترین حملات توسط وارثان مردمانی قرار دارند که با ادعای بی سرزمینی از اقصی نقاط جهان گسیل شدند.

مردمی که خود را «قوم برگزیده» می دانند؛ قومی که در عین اینکه خود را قربانی می داند، به خود حق انجام هر عملی، اعم از اشغال، اخراج و کشتار سکنه سرزمین های اشغال شده و به موازات آن انسانیت زدایی از آنها می دهد. خلاصه این نگاه در اظهارنظر دو وزیر اسرائیلی در هفته گذشته تکرار شد.

یواو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به عملیات فلسطینی ها در سرزمینهای اشغالی گفت:«غزه را همه جانبه محاصره می‌کنیم. برق، آب، غذا و سوخت را قطع خواهیم کرد. همه راهها بسته خواهد شد. ما در حال جنگ با حیواناتی انسان‌نما هستیم و همانند حیوان با آنها رفتار خواهیم کرد.»

اسرائیل کاتز، وزیر انرژی هم اعلام کرد:«تا زمانی که اسرای اسرائیلی به خانه‌های خود برنگردند، هیچ کلید برقی روشن، هیچ شیر آبی باز و هیچ کامیون حامل سوخت وارد این منطقه نخواهد شد... رفتار انسانی باید با کسانی که ارزش‌های انسانی دارند، انجام شود. هیچ کس نباید به ما درس اخلاق بدهد.» و با این نگاه نتانیاهو می خواهد «خاورمیانه را تغییر دهد».

۷۵سال است جامعه جهانی و متحدان اسرائیل بی توجه به حقوق فلسطینی ها، چشم خودرا به جنایات اسرائیل بسته اند. مقامات غربی همچنان بدون توجه به بستر ۷۵ساله ای که موجب عملیات ۷اکتبرفلسطینیان شد، تاریخ را از آخر خوانده، بر تکرار اشتباهات خود در تائید جنایات اسرائیل اصرار دارند.

اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی در مواد مختلف فهرست کاملی از نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی ارائه می‌دهد. اقدامات اسرائیل در غزه هم از مصادیق نسل کشی (ماده ۶)، هم جنایت علیه بشریت (ماده ۷) و هم جنایت جنگی (ماده ۸) است. اسرائیل درهفته اخیر با یکسان نمایی حماس با فلسطین و در چارچوب انتقام عملیات۷اکتبر، دست به یک سلسله جنایات زده است: محاصره کامل غزه؛ محروم کردن عمدی ۲.۳میلیون ساکن این منطقه از آب، غذا، برق و سوخت و تحمیل گرسنگی و تشنگی اجباری بر غیرنظامیان و محروم کردن آنها از لوازم حیاتی برای ادامه بقا؛ بارش بمبهای فسفری بر سر مردم؛ حملات عمدی بر ضد اهداف غیرنظامی با ریختن شش هزار بمب به وزن تقریبی چهار هزار تن در منطقه ای پر تراکم به لحاظ جمعیتی و تخریب هدفمند و مغرضانه مناطق غیر نظامی اعم از هزاران منزل، ساختمان و مراکز تجاری و مغازه؛ تخریب مراکز آموزشی شامل ۶۷مدرسه و ۴دانشگاه، ساختمانهای مذهبی ازجمله ۱۷مسجدو بیمارستان و واحدها و خودروهای پزشکی ازجمله۱۳آمبولانس، ۴۶دفتر رسانه ای، تاسیسات صنعتی و شرکت های مخابراتی؛ حملات عمدی علیه غیرنظامیانی که در عملیات علیه اسرائیل شرکت نداشتند و کشتار بیش از ۱۵۳۷نفر اعم از ۴۴۷کودک و ۲۸۴زن ،۹روزنامه نگار، ۴نیروی امدادگر، ۱۱کارمند سازمان ملل ...، جراحت بیش از ۶۶۱۲نفر و بی خانه و آواره کردن بیش از ۳۳۸۹۳۴نفر(تازمان نوشتن این یادداشت)؛ هشدار به خروج مردم درحالی که امکان خروج از نوار غزه به دلیل بمباران گذرگاه رفح نیست؛ اعمال مجازات دسته جمعی بر ساکنان غزه...

با اتمام سوخت تنها نیروگاه غزه و قطع برق، جان هزاران زخمی‌ و بیمار به خطر افتاده، عملهای جراحی لغو و خدمات آزمایشگاهی و دیالیز متوقف و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، آثار فاجعه انسانی و زیست‌محیطی را گسترده است.

اعمال سیاستی که غیرنظامیان، از نوزاد تا مادران باردار و افراد کهنسال و بیماران را هدف نسل کشی و جنایتهای جنگی اسرائیل و وقوع «نکبه.۲» قرار داده است. تمامی اقدامات یاد شده هم ناقض اساسنامه دیوان کیفری بین المللی است و هم ناقض کنوانسیون چهارم ژنو که بر حمایت از غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی و بی دفاع و عدم حمله به اشخاص و اموال غیرنظامی، ممنوعیت مجازات جمعی، یا اقدامات تلافی‌جویانه و…تاکید دارد. حتی اگر بهانه صهیونیستها حضور شبه نظامیان در بین غیرنظامیان غزه باشد، بنابر رویه دیوان کیفری بین‌المللی، حضور افراد نظامی‌در بین غیرنظامیان‌تا زمانی که غلبه با افراد غیرنظامی باشد، آن جمعیت را به یک هدف نظامی‌تبدیل نمی‌کند.

چراغ سبز غرب به اسرائیل برای شدت عمل نسبت به غزه و بی اعتنایی به جنایات اسرائیل، در حالی است که پیش از این، مقامات غربی همچون اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه ،حمله روسیه به زیرساختهای اوکراین و قطع آب، برق و گرمایش را جنایت جنگی دانسته بودند. اتفاقاتی که در غزه با تائید و حمایت بی منتهای غربیها همراه شده است.

اسرائیل برای توجیه جنایات جنگی خود و به موازات آن، به مظلوم نمایی، تحریف واقعیتها و نشر اخبار جعلی و جنگ روانی روی آورده است. مثلا گزارش شبکه i24NEWSکه مرتبط با دفتر نتانیاهو است، از بریده شدن سر ۴۰نوزاد بر اساس ادعای دیوید بن زیون، سرباز، شهرک نشین افراطی و طرفدار "محو و نابودی کامل" فلسطینیان خبر داد. این خبر جعلی از بدو انتشار توسط رسانه های جریان اصلی بازنشر شد و مورد استناد رئیس جمهوری امریکا مبنی براینکه «هرگز فکر نمی‌کردم عکس‌هایی از سربریدن کودکان توسط تروریستها را ببینم و تائید کنم» قرار گرفت که با واکنشهایی که برانگیخت، سخنگوی کاخ سفید ناگزیر سخنان بایدن را با تکیه بر گزارش رسانه‌ها بیان کرد و گفت:«او تصویری در این باره ندیده یا به طور مستقل تائید نکرده‌ است.» یا در خبر جعلی و غیرمستند دیگر از تجاوز به زنان طی عملیات گزارش شد که این خبر نیز تکذیب شد.

به طور خاص، ویدیویی از دختری از شرکت کنندگان در مراسم موسیقی با پوششی غیرمتعارف منتشر و گفته شد توسط مهاجمان، عریان شد، مورد تعرض قرار گرفت و بعد به قتل رسیده است. بعدها مادر دختر اعلام کرد دخترش زنده و در بیمارستانی در غزه تحت مداواست و مشخص شد پوشش این دختر همان بوده که در تصاویر منتشر شده بود.

یا از کشتار و اسارت کودکان اسرائیلی در قفس گفته شد درحالی که تصاویر منتشره متعلق به کودکان فلسطینی بود. یا جاانداختن تصویر موجودی جزغاله شده به عنوان یک کودک که ظاهرا آن هم توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

یا گفته شد ۲۶۰شرکت کننده در فستیوال موسیقی به قتل رسیدند، درحالی که در کم و کیف شبهات زیادی است و به جز ویدیوی درحال فرار، تصویری از این کشتار منتشر نشده است.

از جریان سازی های تبلیغاتی دیگر اسرائیل، شبیه سازی حماس با داعش است که مستندات جنایات اسرائیل در ۷۵سال اشغال، آن را بیشتر مستحق شبیه دانستن با داعش می کند تا حماس با داعش و پرداختن به آن مستلزم مجالی بیشتر است.

منبع: اطلاعات

533596

مطالب مرتبط