در ادامه سفرهای استانی با هدف بررسی میدانی شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان؛

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی در چهل‌وهشتمین سفر استانی وارد استان آذربایجان‌شرقی شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌همراه هیئتی از معاونان و مدیران این سازمان، در چهل‌وهشتمین سفر استانی؛ امروز چهارشنبه دهم آبان ماه برای نظارت میدانی بر شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و نیز بررسی وضعیت طرح‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی، وارد استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز شد.
تصویر مدیرعامل تأمین‌اجتماعی در چهل‌وهشتمین سفر استانی وارد استان آذربایجان‌شرقی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، میرهاشم موسوی در دومین دور از سفرهای استانی و به‌ منظور بازدید میدانی از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان آذربایجان‌شرقی و نیز بازدید از پروژه‌های عمرانی استان و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان محلی، وارد این استان شد.

در این سفر، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، سیدمرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی، مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و سیدمحمدرضا فیاضی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل این سازمان را همراهی می‌کنند.

براساس این گزارش، از جمعیت بیش از 4 میلیون نفری استان آذربایجان‌شرقی، دو میلیون و 258 هزار نفر معادل 56 درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.
در این استان، تعداد بیمه‌شدگان اصلی بیمه‌پرداز به سازمان تأمین‌اجتماعی 754 هزار و 369 نفر و تعداد بیمه‌شدگان تبعی بالغ بر یک میلیون و 101 هزار نفر و همچنین تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی نیز بیش از 401 هزار نفر است.

سازمان تأمین‌اجتماعی در استان آذربایجان‌شرقی برای ارائه خدمات بیمه‌ای به کارفرمایان، بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان 28 شعبه دائم، به‌همراه 6 شعبه اقماری و 13 کارگزاری در اختیار دارد.

در بخش درمان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان در بخش درمان مستقیم، مشتمل بر 17 مرکز و شامل 2 بیمارستان با مجموع 402 تخت بستری به‌همراه 15 مرکز درمانی عمومی، تخصصی و پلی‌کلینیک است.

این مراکز در شش ماهه نخست سال 1402 با ارائه یک میلیون و 343 هزار مورد خدمت سرپایی و 16 هزار و 470 مورد خدمت بستری، پاسخگوی بخشی از نیازهای درمانی بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان بوده‌اند. تعداد اعمال جراحی انجام شده در بخش درمان ملکی تأمین‌اجتماعی استان در این مدت نیز 8519 عمل بوده است.

در بخش درمان غیرمستقیم استان نیز ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان استان آذربایجان‌شرقی شامل 2311 مرکز ازجمله 46 بیمارستان، 169 درمانگاه و مرکز جراحی محدود، 807 پزشک، 480 مرکز پاراکلینیک و 809 داروخانه است.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی هم‌اکنون نزدیک به 500 شعبه بیمه‌ای و 403 بیمارستان و مرکز درمانی در استان‌های مختلف‌، برای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارآفرینان دارد و سفرهای استانی مدیرعامل این سازمان به استان‌های مختلف در راستای رویکرد دولت سیزدهم در زمینه حضور بلاواسطه در میان مردم و بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک و با هدف ارزیابی‌ مستقیم از ظرفیت‌ها و امکانات و موانع خدمت‌رسانی، بررسی و اطلاع دقیق و بهنگام از مسائل و مشکلات و تلاش برای رفع برخی نواقص احتمالی انجام می‌شود.

منبع: سازمان تامین اجتماعی

546454