در جریان ۴۸ امین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد؛

بازدید مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمارستان 29 بهمن و شعبه 5 تبریز

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و برنامه‌ریزی و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، به همراه مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌ عمومی این سازمان و مدیران درمان و بیمه استان از بیمارستان 29 بهمن تبریز و شعبه 5 تأمین‌اجتماعی تبریز و روند ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در این مراکز بازدید کردند.
تصویر بازدید مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمارستان 29 بهمن و شعبه 5 تبریز

به گزارش سایت خبری پرسون، در جریان چهل‌وهشتمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و در استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز، سیدمرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، و سیدمحمدرضا فیاضی مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با همراهی یونس دباغ صادقی‌پور مدیرکل و دکتر سیدحسن سیدی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان، در بازدید از بیمارستان 29 بهمن تبریز و شعبه 5 تأمین‌اجتماعی تبریز با بیماران، کادر درمان و نیز تعدادی از مراجعان به شعبه تأمین‌اجتماعی دیدار و گفت‌وگو کردند و در نشستی با مدیران و بخشی از کارکنان بیمارستان 29 بهمن تبریز، به پیگیری مسائل این مرکز درمانی پرداختند.

براساس این گزارش، از جمعیت بیش از 4 میلیون نفری استان آذربایجان‌شرقی، دو میلیون و 258 هزار نفر معادل 56 درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی هستند. در این استان، سازمان تأمین‌اجتماعی 28 شعبه، 6 شعبه اقماری و 13 کارگزاری به همراه 17 مرکز درمانی شامل 2 بیمارستان با مجموع 402 تخت بستری به‌همراه 15 مرکز درمانی عمومی، تخصصی و پلی‌کلینیک برای تأمین و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان در اختیار دارد.

در بخش درمان غیرمستقیم نیز سازمان تأمین‌اجتماعی در استان آذربایجان‌شرقی با 2311 مرکز دولتی، دانشگاهی و خصوصی ازجمله 46 بیمارستان، 169 درمانگاه و مرکز جراحی محدود، 807 پزشک، 480 مرکز پاراکلینیک و 809 داروخانه برای ارائه خدمات سلامت به بیمه‌شدگان استان همکاری دارد.

بیمارستان تأمین‌اجتماعی 29 بهمن تبریز یکی از بیمارستان‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در شمال شرق کشور است که در سال 1349 احداث شده است. این بیمارستان از زمان بهره‌برداری تا نیمه اول سال 1381 به‌عنوان بیمارستان عمومی فعالیت می‌کرد که در این سال با راه‌اندازی بیمارستان استاد عالی نسب تبریز، به‌صورت بیمارستان تک‌تخصصی زنان و زایمان با 40 تخت بستری به فعالیت خود ادامه داد اما با افزایش تعداد بیمه‌شدگان استان، تشکیلات بیمارستان مورد بازنگری مجدد قرار گرفت و افزایش تعداد تخت‌های اصلی بستری تا سقف 96 تخت تصویب شد و در سال 1386 بخش‌های داخلی، جراحی عمومی، مراقبت‌های ویژه نوزادن و کودکان بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بخش ICU این بیمارستان نیز از سال 1391 و بخش دیالیز صفاقی از آذر ماه سال 92 شروع به‌کار کرده است.

این بیمارستان در حال حاضر با ۱۰۱ تخت فعال در ۸ بخش بستری، درمانگاه‌های تخصصی، بخش‌های پاراکلینیکی، درمانگاه عمومی شبانه‌روزی، اورژانس، آندوسکوپی و بخش دیالیز در حال ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان است.

منبع: سازمان تامین اجتماعی

546450