بی تفاوتی خطرناک

یعنی جامعه نسبت به مسائلی که اطراف او قرار دارد بی‌تفاوت شده است. در واقع جامعه بی‌اعتماد شده است و به این نتیجه رسیده که کاری از دست این مدیران ساخته نیست.
تصویر بی تفاوتی خطرناک

به گزارش سایت خبری پرسون، امان الله قرائی مقدم در یادداشتی نوشت: گرانی در جامعه بیداد می‌کند و بیشتر مردم را به فقر کشانده. از سوی دیگر امید و نشاط از جامعه رفته و مردم در مقابل این همه گرانی که مسبب اصلی آن بی‌تدبیری مسئولان است انگار سر شده اند.

یعنی جامعه نسبت به مسائلی که اطراف او قرار دارد بی‌تفاوت شده است. در واقع جامعه بی‌اعتماد شده است و به این نتیجه رسیده که کاری از دست این مدیران ساخته نیست. به همین دلیل حساسیتی روی گفته‌های آنان ندارد که مثلا فردا روز هر آنچه را که گفته‌اند تحقق یابد یا نیابد.

اما مسئله مرگ حساسیت بسیار خطرناکی است چون روی هم انباشته می‌شود. اما طبیعی است که گرانی در جامعه باعث بالا رفتن شکاف طبقاتی خواهد شد. در واقع می‌توان چنین گفت این شکاف به قدری شدید شده است که دیگر طبقه متوسط وجود ندارد.

اقتصاد یکی از عواملی است که تغییر ذهنی به وجود می‌آورد. مثلا در هند که فقر بیداد می‌کند چرا اعتراض نمی‌شود؟چون ذهنیت جامعه هند را مساعد کرده اند. این مهم است که یک جامعه منفعل بار آورده‌ایم یا یک جامعه فعال. این تغییر ذهنیت در ایران به وجود آمده. نا امیدی نسبت به آینده، خشونت‌ها و... همه نتیجه تغییر ذهنیت است. اما این واقعیت را باید بپذیریم که این روزها آنچنان خبر خوشحال کننده‌ای که حال مردم را خوب کند وجود ندارد. به خصوص آنکه مدتی است تحت سیطره اخبار تلخ قرار گرفته ایم. اخباری که روح و روان مردم را نشانه گرفته است.

منبع: آفتاب یزد

546375