دولت چاره‌ای جز اصلاح یارانه آرد نداشت

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با توجه به افزایش قیمت های جهانی و شرایطی که وجود دارد چاره ای جز اصلاح یارانه آرد نداشت.
تصویر دولت چاره‌ای جز اصلاح یارانه آرد نداشت

به گزارش سایت خبری پرسون، ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون در واکنش به افزایش قیمت آرد و ماکارونی گفت: دولت با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و شرایطی که وجود دارد چاره‌ای جز اصلاح یارانه آرد نداشت اما این طرح در بدترین زمان ممکن و به نادرست‌ترین شکل اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان عنوان می‌کنند یکی از مهمترین دلایل انجام این کار جلوگیری از قاچاق آرد بوده است افزود: اتفاقاً این اقدام دولت به شکلی که در حال حاضر اجرا شده، نه تنها از قاچاق جلوگیری نمی‌کند بلکه به فساد نیز دامن می‌زند چرا که دولت نمی‌تواند به طور دقیق بر روند توزیع آرد نظارت داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی بسیار متناقض و مبهم است، گفت: به عنوان مثال هنوز تکلیف دولت با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص نشده و شفاف نیست که آیا قرار است این ارز ادامه پیدا کند یا اینکه حذف می‌شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه این سیاست‌ها تولید کنندگان، تجار و مصرف کننده را سردرگم کرده است، اضافه کرد: اگر دولت شفاف با مردم صحبت می‌کرد و نحوه حذف یارانه‌ها و اختصاص آن به خود مصرف کننده درست تبیین می‌شد شاهد چنین واکنش‌های تندی در جامعه نیز نبودیم.

منبع: مهر

396423