ایده شمع ‎سازی در خانه و کسب درآمد/ بررسی سرمایه اولیه و روش‎های بازاریابی

در گذشته‎ای نه چندان دور، شکل و شمایل شمع‎ها محدود بود و اصولا تنوعی در آن مشاهده نمی‏شد. اما این روزها با توجه به درک مردم نسبت به اهمیت شمع در ایجاد حس وحال خوب و امید و گرمای زندگی، شاهد حضور شمع در زندگی‎مان هستیم.
تصویر ایده شمع ‎سازی در خانه و کسب درآمد/ بررسی سرمایه اولیه و روش‎های بازاریابی

به گزارش سایت خبری پرسون، در گذشتهای نه چندان دور، شکل و شمایل شمعها محدود بود و اصولا تنوعی در آن مشاهده نمی‏شد. اما این روزها با توجه به درک مردم نسبت به اهمیت شمع در ایجاد حسوحال خوب و امید و گرمای زندگی، شاهد حضور شمع در زندگیمان هستیم. هنرمندان شمعساز با استفاده از قوه تخیل و مهارتهای دست خود شمعهایی به غایت زیبا می‏سازند و با مهارتهای فروش آن، این کار را به یک منبع درآمد تبدیل کردهاند. ایده شمعسازی، یک گزینه عالی برای بانوان خانهدار است و به آنها کمک میکند تا اوقات فراغت خود را به درآمد تبدیل کنند. در این نوشته قصد داریم شما را با این هنر، ابزارها، بودجه اولیه و مهارتهای فروش آن آشنا کنیم.

آموزش شمعسازی

شمع‌سازی چیست؟ آیا میتوان از آن درآمد کسب کرد؟

شمعسازی در خانه به این معنی است که شما با استفاده از خلاقیت خود بتوانید شمعهایی زیبا و متفاوت را تولید کرده و به فروش برسانید. در فرایند شمعسازی خلاقیت و طراحی حرف اول را میزند و در صورتی که بتوانید محصولات جذاب و کاربردی تولید کنید و فرایندهای بازاریابی را به درستی انجام دهید آنگاه فروش خوبی را هم تجربه خواهید کرد.

بسیاری از افراد نسبت به اینکه آیا شمعسازی میتواند برای آنها درآمدزا باشد یا نه سوالاتی دارند. بایستی بگوییم که ایده شمع‌سازی از جمله مشاغلی خانگی است که می‏تواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد و این قابلیت را دارد که به منبع درآمد اصلی شما تبدیل شود.

بودجه مورد نیاز برای شروع کار شمعسازی چقدر است؟

یکی از مهم‏ترین مزایای این ایده پولساز یعنی شمعسازی این است که شما نیاز به سرمایه اولیه خیلی زیادی ندارید. شما برای شروع کار با داشتن چیزی حدود 7 میلیون تومان میتوانید وسایل، ابزارها و مواد مورد نیاز خود را خریداری کرده و فرایند شمعسازی را آغاز کنید. البته اگر نمیدانید که چگونه این کار را انجام دهید، احتمالا به یک دوره یا آموزش شمع‌سازی نیاز خواهید داشت که هزینه چندانی ندارد.

اینکه شما چه زمانی میتوانید بازگشت سرمایه و سوددهی خود را تجربه کنید متغیر خواهد بود. با این خاطر که کسب درآمد از ایده شمعسازی صرفا به ساخت آن بستگی ندارد بلکه به مهارتهای بازاریابی شما نیز مرتبط است. اما به طور کلی میتوان انتظار داشت که بین 3 الی 4 ماه به سوددهی برسید.

شمعسازی در خانه

فضا، وسایل و ابزارهای مورد نیاز برای شروع شمعسازی در خانه چیست؟

اولین نکتهای که بایستی به آن توجه داشت این است که شمعسازی نیاز به فضای بزرگی ندارد. اما با توجه به اینکه قرار است با موادی همچون پارافین و اسید استئارین کار کنید در نتیجه ممکن است این کار فضای خانه را کمی بهمریخته و آلوده کند. به همین خاطر بهتر است که یک کارگاه برای خود داشته باشید یا یکی از اتاقهای کوچک خانه را به این کار اختصاص دهید.

وسایل و ابزارهای مورد نیاز شما برای شروع کار و ورود به بازار خرید و فروش شمع شامل موارد زیر است:

  • پارافین
  • ظرف برای ذوب پارافین
  • فیتیله
  • سوزن یا قلاب فیتیله
  • اسید استئارین
  • چسب کاغذی
  • سینی فر برای سرد کردن شمع
  • چاقو یا کاتر
  • اسپری سلیکون یا روغن مایع
  • پراکس (برای نسوز کردن فیتیله)
  • دماسنج
  • ترازو
  • ظرف شیشهای برای نگهداری شمع
  • قوطی فلزی برای نگهداری شمع
  • انواع قالبهای شمعسازی
  • رنگ
  • انواع اسانس و عطر شمع
  • لوازم بسته‏بندی شامل جعبه، کارتن، روبان، برچسب و ...

چگونه برای شمعسازی بازاریابی انجام دهیم؟

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در حال حاضر روزانه 730 تن شمع در ایران مصرف می‏شود. همین موضوع نشان میدهد که در بین انواع مشاغل خانگی، ایده شمعسازی میتواند یک کار پولساز باشد. از سویی دیگر فروش شمع در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام به خوبی امکانپذیر است. اینستاگرام بیش از 40 میلیون کاربر در ایران دارد که بخش قابل توجهی از آنها میتواند به مشتریان شما تبدیل شوند. اما فرایند فروش و بازاریابی شمع در اینستاگرام را چگونه باید انجام داد؟

برندسازی کنید

بعد از اینکه مهارتهای تولید شمع را یاد گیرفتید و تا حدودی با بازار خرید و فروش شمع آشنا شدید، بهتر است که یک نام و لوگوی مناسب طراحی کنید. البته نیازی نیست که برای انجام این کار هزینه کنید. سایتهای خارجی زیادی این کار را به رایگان انجام میدهند.

پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید

پروفایل اینستاگرام شما بایستی دارای عکس پروفایل مناسب، بیوگرافی متفاوت و جذاب و تصاویر باکیفیت باشد. از محصولات خود عکسهای خلاقانه بگیرید و از هشتگهای مرتبط استفاده کنید. ساختن ریلز با آهنگهای ترند اینستاگرام میتواند کمک زیادی به شما کند.

رقبای خود را بررسی کنید

لازم است محصولات رقبای خود را بررسی کنید و از آنها ایده بگیرید. بررسی کنید که آنها چه محتوایی در اینستاگرام منتشر میکنند و نحوه رفتار آنان با مشتری و مخاطب چگونه است. همچنین هشتگهای مورد استفاده آنان را نیز شناسایی کنید.

نظم و ترتیب داشته باشید

برای انتشار محتواهای خود در اینستاگرام یک تقویم محتوایی داشته باشید و بر اساس نظم فعالیت کنید تا به مرور زمان پیج شما رشد کند. این نظم ترتیب علاوه بر اینکه میتواند باعث ایجاد اطمینان مخاطبان نسبت به شما شود بلکه روی الگوریتمهای اینستاگرام نیز تاثیرگذار خواهد بود.

شمع شیک

سخن پایانی

ما در این نوشتار سعی کردیم تا مروری برای ایده شمعسازی داشته باشیم و میزان سرمایه اولیه مورد نیاز، ابزارها و وسایل مورد نیاز را با یکدیگر بررسی کنیم. همچنین آموختیم که اینستاگرام یک بستر مناسب برای بازاریابی ایده پولساز شمعسازی است و اکثر افرادی که در این زمینه فعال هستند از طریق همین شبکه اجتماعی محصولات خود را به فروش می‏رسانند. در صورتی که شما سوالاتی مانند از کجا شروع کنم؟ و مواردی از این قبیل دارید میتوانید از طریق همین لینک وارد مجله مشاغل آمارد شوید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

منبع: مجله مشاغل آمارد

546022

نظرات شما ( 1 نظر )

مجله آمارد |
سه شنبه 16 آبان 140218:17
ممنون از مجله خوب شما و مطالب خوبی که میزارید . ممنون از انتشار این مطلب