تشکیل پرونده کیفری رسیدگی به جرائم سران جنایتکار صهیونیستی

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست بررسی راه‌های حقوقی و قضایی مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: پرونده کیفری رسیدگی به جرائم سران جنایتکار صهیونیستی تشکیل می‌شود.
تصویر تشکیل پرونده کیفری رسیدگی به جرائم سران جنایتکار صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست بررسی راه‌های حقوقی و قضایی مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی با حضور دبیر ستاد حقوق بشر، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه و جمعی از وکلا، حقوقدانان و اساتید برجسته حقوقی، در محل ستاد حقوق بشر برگزار شد.

غریب‌آبادی در این نشست اعلام کرد؛ با هدف محاکمه سران جنایتکار رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی، نسل‌کشی و جنایت تجاوز و در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه این رژیم علیه صلح و امنیت مصوب سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، پرونده کیفری با دستور دادستان کل کشور و در دادستانی عمومی و انقلاب تهران تشکیل خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت مقابله با بی‌کیفرمانی مقامات رژیم کودک‌کش و آپارتاید صهیونیستی در چارچوب اصل مسئولیت کیفری فردی، تصریح کرد که پرونده‌های دیگری نیز در مورد جنایات سران این رژیم علیه ملت ایران مانند ترور دانشمندان و سایر اقدامات تروریستی و خرابکاری تشکیل خواهد شد.

غریب‌آبادی پیگیری طرح شکایت در محاکم سایر کشورها علیه رژیم صهیونیستی از سوی وکلای مستقل مدافع فلسطین را اقدام دیگری برشمرد که توسط جامعه حقوقی و وکلا با تشکیل شبکه ای از وکلا در کشورهای مختلف در دست پیگیری است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین بر ضرورت تشکیل مرکز مستندسازی حقوقی جنایات رژیم اسرائیل با تمرکز بر قربانیان، خسارات، جنایات و شناسایی آمران و مباشران و مرتکبان جنایات از سوی مراکز پژوهشی، مراکز حقوقی، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و نهاد وکالت با همکاری مراکز و سازمان های همکار در سایر کشورها تأکید کرد.

منبع: تسنیم

544745