اثرات مخرب فقر

وقتی در جامعه مشکل اشتغال روز به روز افزایش می‌یابد و مشکلات اقتصادی گریبانگیر خانواده هاست طبیعی است که فقر افزایش و به دنبال آن آمار زنان سرپرست خانواده و آسیب‌ها هم مرتب زیاد‌ شود و بدتر از آن آمار طلاق نجومی بالا رود.
تصویر اثرات مخرب فقر

به گزارش سایت خبری پرسون، امان الله قرایی مقدم در یادداشتی نوشت: فقر ارتباط مستقیمی با انواع بزهکاری‌ها در جامعه دارد؛ مانند دزدی و اعتیاد و قاچاق یا روسپیگری و فرزندفروشی و قتل. وقتی در جامعه مشکل اشتغال روز به روز افزایش می‌یابد و مشکلات اقتصادی گریبانگیر خانواده هاست طبیعی است که فقر افزایش و به دنبال آن آمار زنان سرپرست خانواده و آسیب‌ها هم مرتب زیاد‌ شود و بدتر از آن آمار طلاق نجومی بالا رود.

این در حالی است که در گذشته اینطور نبود و خانواده‌ها به مراتب شرایط بهتری داشتند حداقل در تامین خورد و خوراکشان. اکنون خانواده‌ها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه از پس مخارج خورد و خوراک خود برنمی‌آیند. از سوی دیگر فقر زنانه شده است اما دلیل بر این نیست که فقر در مردان ثابت مانده یا کمتر شده بلکه فقر مردان هم در حال افزایش است.

اکنون به دلیل تورم و شرایط اقتصادی و افزایش طلاق، تعداد زنان سرپرست خانواده هم بسیار بیشتر شده است. امروزه متاسفانه خودکنترلی در میان افراد ضعیف شده است به طوری که کوچکترین مسائل را تاب نمی‌آورند. در صورتی که آسیب‌های اجتماعی اقیانوسی است که اگر فرد وارد آن شود به سختی از آن بیرون خواهد آمد. از سوی دیگر یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه شود، موضوع اعتیاد جوانان است که یکی از دلایلی که باعث گرایش جوانان به سمت مصرف مواد مخدر شده است، پدیده ناامیدی به آینده است.

متأسفانه برخی از جوانان نگاه سردرگمی به آینده دارند و چون از آن بیم دارند به دنبال راهی واهی برای رسیدن به آرامش می‌گردند. به طور کلی امروز جامعه مادی شده و همه تنها دنبال پول و درآمد هستند. انسان‌ها زیر پا له شده‌اند یکی از گرسنگی و یکی از تلاش کردن و به جایی نرسیدن.

منبع: آفتاب یزد

544036