امکان انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی مجدد آغاز شد

داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی از امروز امکان انتخاب رشته مجدد را دارند.
تصویر امکان انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی مجدد آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.

در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir منتشر شده است و داوطلبانی که طبق ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل شده اند، در فرصت اعلام شده می توانند ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.

فرصت جدید انتخاب رشته و ویرایش فرم انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در روزهای سه شنبه ۱۸ مرداد و چهارشنبه ۱۹ مرداد فراهم شده است.

پیش از این داوطلبان آزمون دستیاری فرصت داشتند یک بار تا ۹ تیرماه و بار دوم در روزهای ۸ تا ۱۰ مرداد در آزمون دستیاری انتخاب رشته کنند و داوطلبان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل و مندرجات این اطلاعیه، به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه و نسبت به ثبت انتخاب رشته محل اقدام کنند.

ضمنا آن دسته از داوطلبانی که قبلا ً نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کرده اند، می توانند در صورت تمایل در ۱۸ و ۱۹ مرداد، نسبت به مشاهده و یا ویرایش رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند. داوطلبان در انتخاب رشته محل به آخرین ویرایش و تغییرات دفترچه راهنمای انتخاب رشته چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی توجه کنند.

409447