مراسم نکوداشت کلر ژوبرت برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت کلر ژوبرت امروز یکشنبه ۱۶ مهر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
تصویر مراسم نکوداشت کلر ژوبرت برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم نکوداشت کلر ژوبرت امروز یکشنبه ۱۶ مهر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. کلر ژوبرت در سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ خورشیدی) در پاریس متولد و در یک خانواده مسیحی بزرگ شد. در نوزده سالگی مسلمان شد و بعد با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد.

ژوبرت لیسانس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودکان است او در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند.کلر ژوبرت نویسندگی‌اش را برای کودکان به‌صورت حرفه‌ای از زمان تولد دو فرزندش شروع کرد. «درخت سوخته» اولین کتاب منتشر شده او در ایران در سال ۱۳۷۵ است. از او تاکنون بیش از ۸۰ عنوان کتاب منتشر شده است که کتاب «در جستجوی خدا» دو جایزه‌ی جشنواره کتاب سلام و جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد را گرفته است. کتاب «خداحافظ راکون پیر» از او هم سه جایزه‌ی جشنواره‌ی کتاب سلام، پروین اعتصامی و کتاب سال شهید غنی پور را برای این نویسنده به ارمغان آورد.

او در حال حاضر چهره برجسته و نویسنده فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان ایران شناخته می‌شود که به زبان فارسی تسلط دارد و داستان‌های خلاقانه‌اش با درون مایه مذهبی و الهام از آیات قرآن کریم برای مخاطب کودک نوشته می‌شود. او علاوه بر نویسندگی، تصویرگری بیشتر آثارش را خودش انجام می‌دهد این امر موجب شده که کتاب‌های او بسیار متنوع و در بین کودکان ایران بسیار پرطرفدار باشد.

انتشارات به‌نشر تا کنون کتاب‌های مجموعه ۸ جلدی «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی»، مجموعه ۴ جلدی «داستان های شکر خدا»، «یک داستان دنباله دار»، «دوست عجیب»، مجموعه چهارجلدی «داستان‌های پاپاپا» را از این نویسنده چاپ و روانه بازار نشر کتاب ایران کرده است که برخی از این آثار از جمله مجموعه کتاب‌های یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی در سال ۱۳۹۷، برگزیده شانزدهمین «جشنواره کتاب رشد»، شد. همچنین کتاب داستان «کفش های بافتنی» از مجموعه ۴ جلدی داستان‌های شکر خدا در سال ۱۳۹۸، نامزد دریافت جایزه کتاب سال «شهید حبیب غنی‌پور»، شد.

مراسم نکوداشت کلر ژوبرت به همراه رونمایی از مجموعه کتاب «داستان‌های پاپاپا» و کارگاه انتقال تجربه امروز یکشنبه ۱۶ مهر از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

532788