تفاهم وزیر ورزش و چینی‌ها برای ساخت ورزشگاه

وزیر ورزش و جوانان از تفاهم با چینی ها برای استفاده از تجربیات آنها برای ساخت ورزشگاه بزرگ مد نظر دولت خبر داد.

تصویر تفاهم وزیر ورزش و چینی‌ها برای ساخت ورزشگاه

به گزارش سایت خبری پرسون، کیومرث هاشمی در مورد دیدارش با وزیر ورزش چین و موارد مطرح شده در این جلسه گفت: این دیدار در راستای اجرای تفاهم‌نامه ای بود که در جریان سفر رئیس جمهور صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: از آنجایی که در این تفاهم نامه موارد کلی مطرح شده بود، نیاز بود در جلسه دیگری به موارد جزیی و نحوه اجرایی شدن آن بپردازیم. به همین خاطر نشستی را با وزیر ورزش چین برگزار کردیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کمیته فنی تخصصی بین ورزش ایران و چین تشکیل شود تا زمینه اجرایی شدن این تفاهم نامه با توجه به ظرفیت بالای هر دو کشور فراهم شود.

کیومرث هاشمی از موضوع جدیدی که در این نشست مطرح شده است خبر داد و گفت: یکی از مواردی که در تفاهم نامه قبلی گنجانده نشده بود در این جلسه مطرح و مقرر شد بتوانیم برای ساخت اماکن ورزشی و ورزشگاه ها از تجربیات خوب چینی ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای ساخت ورزشگاهی که آقای رئیس جمهور در دیدار با قهرمانان قولش را دادند از تجربیات چین استفاده خواهیم کرد چرا که آنها در زمینه ساخت ورزشگاه ها در جهان تجربیات بسیار خوبی دارند.

وزیر ورزش همچنین از تبادل علمی بین دو کشور خبر داد و گفت: دانشگاه پکن یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا در زمینه ورزش است و صحبت کردیم که بتوانیم از ظرفیت این دانشگاه در زمینه علمی استفاده کنیم.

منبع: مشرق

522291