تقدیر از ۱۵ فعال زن تاثیرگذار جهان در جشنواره رسانه‌ای خورشید

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید، گفت: نخستین دوره این جشنواره با معرفی رتبه‌های برتر در بخش داخلی و تقدیر از ۱۵ زن تاثیرگذار جهان در عرصه رسانه‌ای روز ۸ مهر در مشهد به کار خود پایان می‌دهد.

تصویر تقدیر از ۱۵ فعال زن تاثیرگذار جهان در جشنواره رسانه‌ای خورشید

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی کافی گفت: این جشنواره به دنبال پیام معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالروز شهادت شیرین ابوعاقله (اردیبهشت امسال) با موضوع زن و رسانه و با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» کار خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده که زنان فعال رسانه‌ای موثر در جهان با گستره خوبی شامل همه کشورها به جشنواره دعوت شوند تا بتوانیم شعار این رویداد فرهنگی رسانه‌ای را محقق کنیم.

به گفته کافی، قرار است در اختتامیه جشنواره شاهد روایت درست و صحیحی از آنچه در حوزه زنان جهان اتفاق می‌افتد باشیم.

اعلام اسامی نامزدهای جشنواره تا دو روز آینده

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید گفت: این رویداد در دو بخش داخلی و بین‌الملل برگزار می‌شود که در بخش داخلی ۲۴۱ اثر از خبرنگاران داخلی در حوزه زنان و خانواده به دبیرخانه ارسال شده که اسامی نامزدها تا یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.

وی گفت: در حوزه بین‌الملل نیز حدود ۱۰۰ زن از ۴۰ کشور جهان دعوت شده‌اند که از بین این‌ها هیات انتخاب جشنواره با توجه به سوابق و فعالیت‌های ویژه این افراد در حوزه زن و رسانه ۱۵ نفر را معرفی خواهد کرد. از منتخبان در روز پایانی جشنواره تقدیر می‌شود.

کافی از جمله دعوت شدگان به جشنواره به مدیران رسانه‌ای زن جهان اعم از الجزیره، تلویزیون چین، خبرگزاری روسیه و خبرگزاری دولتی مکزیک و زنان تاثیرگذار آسیایی و ۶ کشور اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا، فرانسه، کرواسی اشاره کرد.

وی افزود: ۱۰ زن تاثیرگذار از کشورهای آفریقایی نیز در آیین پایانی جشنواره حضور دارند.

نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید روز هشتم مهر در سالن اجلاس شهدای سلامت شهر مشهد برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

521240