توزیع 12 میلیون لیتر بنزین و گاز طبیعی به جایگاه‌ها در فارس

مدیرپخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس گفت: استان فارس با 297 جایگاه بنزین و 130 جایگاه CNG روزانه 5 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین و معادل همین مقدار نفت و گاز توزیع می‎کند.
تصویر توزیع 12 میلیون لیتر بنزین و گاز طبیعی به جایگاه‌ها در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، اسد الله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طی 8 ماه سال جاری معادل یک میلیارد و 400 میلیون لیتر توزیع شده که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد مصرف رشد داشته است.

وی بیان داشت: تامین وتوزیع سوخت هوایی با بالاترین کیفیت در سطح دنیا در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب، لامرد، لار و جهرم به میزان 40 میلیون و 300 هزار لیترکه نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس سوخت CNG را یکی بهترین و ارزان‌ترین سوخت‌های گاز خودرو عنوان کرد، و گفت: بیش از 358 میلیون متر مکعب در 8 ماهه سال جاری به خودرو‌ها تزریق شده که نسبت به سال گذشته که حدود 343 میلیون بوده 4 درصد رشد داشته است.

طاهری تصریح کرد: با نصب و ارائه تجهیزات تعداد 130 جایگاه فعال CNG قابل افزایش به بیش از 145 ایستگاه، دوگانه سوز کردن خودرو‌های گاز سوز شامل تاکسی و وانت به صورت رایگان از دیگر فعالیت‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منقطه فارس است.

وی از ثبت نام 8 هزارو 950 خودرو برای گاز سوز شدن خبرداد، وافزود: تا کنون 8 هزار و 600 خودرو درقالب 96 درصد گازسوز شدند بیان داشت: اخد هزینه 25 درصد سوخت خودرو‌هایی آژانس، مسافربر‌های شخصی و اسنب و نصب مخزن و دیگر تجهیزات از سوی دولت، راه‌اندازی 13 کارگاه تبدیل گاز سوز در فارس از دیگر خدمات این شرکت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس بیان داشت: رانندگان خودرو‌های عمومی که موفق نشدن در سامانه گاز سوز شدن ثبت نام کنند می‌توانند به سامانه« GCR.NIOPDC.IR» برای انتخاب کارگاه گاز سوز شدن و نوبت دهی مراجعه کنند.

طاهری در مورد حمله اخیر سایبری دشمن در آبان ماه در قالب ایجاد چالش بزرگ برای رسیدن به اهداف شوم خود، افزود: به روش فتنه بنزین سال 98 دشمن تمامی جایگاه‌های سوخت برای چند ساعت از کار افتاد، اما با تلاش همکاران به صورت شبانه روزی در پخش فرآورده‌های نفتی به ویژه در کمتر از چند ساعت پمپ بنزی‌ها فعال شده و در یک هفته تمامی ایستگاه‌ها روال عادی خود را آغاز و خدشه‌ای در توزیع سوخت رسانی به و جود نیامد.

وی اظهار داشت: به علت قدیمی بودن پالایشگاه شیراز بین 30 تا 35 جایگاه یورو 4 توزیع می‌شود، و با برنامه ‌ریزی های انجام شده در مابقی جایگاه‌ها نیز عملیاتی و اجرایی می‌گردد.

این مسئول ادامه داد: بیش از هزارو 100 دستگاه تانکر در فارس در مبادی ورودی در حال تردد هستند که از این تعداد800 دستگاه فعال مواد سوختی را حمل می کنند و با هماهنگی با ستاد بحران و آتش نشانی در کمترین زمان اقدام به خنثی کردن حوادث می کنند.

طاهری افزود: بیش از 40 نشست رسیدگی به تخلفات،هزارو 900 بازدید، ارجاع 630 پرونده از جمله رویکرد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس است.

376485