فروش خانه به خارجی‌ها در ترکیه محدود می‌شود؟

نمایندگان بخش گردشگری در آنتالیا نسبت به استفاده غیرقانونی از خانه‌های فروخته‌شده به خارجی‌ها و ضربه به صنعت هتلداری این کشور ابراز نگرانی کردند.
تصویر فروش خانه به خارجی‌ها در ترکیه محدود می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از حریت دیلی، نمایندگان بخش گردشگری در آنتالیا نگرانی‌های خود را در مورد استفاده از خانه‌هایی که به خارجی‌ها در منطقه فروخته می‌شوند و برای مقاصدی غیر از هدف متعارف مورد استفاده قرار می‌گیرند و آسیب قابل توجهی به کسب و کار هتل‌ها وارد می‌کنند، ابراز کردند.

«کان کاوال اوغلو» عضو هیات مدیره آژانس توسعه و ترویج گردشگری ترکیه (TGA) با اشاره به این که با افزایش اخیر در فروش املاک و مستغلات، بویژه در مناطق آلانیا و کنیالتی، در مجموع ۱۰۸ هزار ملک به خارجی‌ها فروخته شده، بیان کرد: «البته برای خارجی‌ها آمدن به آنتالیا و خرید خانه چیز خوبی است. این نوعی گردشگری است که نمونه‌هایی در دنیا دارد. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این ۱۰۸ هزار آپارتمان به ۱۰۸ هزار نفر فروخته نشده است و برخی افراد بالغ بر ۸۰ خانه خریداری کرده و متعاقباً آن‌ها را به هموطنان خود اجاره می‌دهند».

«کاوال اوغلو» به عنوان رئیس انجمن هتلداران و اپراتورهای گردشگری مدیترانه (AKTOB) تاکید کرد که گزارش ویژه‌ای در مورد این موضوع به وزارت فرهنگ و گردشگری ارائه کرده‌اند.

او گفت که خریداران اصلی خانه‌ها در آنتالیا روس‌ها، آلمانی‌ها و اوکراینی‌ها هستند که یک سیستم اجاره را در بین خود ایجاد کرده‌اند. با این حال، این سیستم در حال حاضر فاقد هرگونه نظارت یا کنترل است که منجر به اعمال غیررسمی می‌شود.

او با ابراز خوش‌بینی نسبت به حل این مشکل از طریق اقدامات قانونی، گفت: «متن قانونی مناسبی همراه با وزارتخانه‌های ذی‌نفع تا اکتبر تهیه خواهد شد».

«کاوال اوغلو» افزود که مسائل مشابهی بر هتلداران در ایالات متحده و اسپانیا تأثیر گذاشته و منجر به ایجاد محدودیت در فروش املاک و مستغلات در مناطق خاص شده است؛ با این حال او معتقد است چنین اقداماتی در چارچوب قانون برای آنتالیا برای حفظ منافع صنعت گردشگری محلی ضروری است.

در همین حال او تأکید کرد که آنتالیا با هجوم قابل توجهی از گردشگران مواجه شده است و بیش از ۱۱ میلیون بازدید کننده به این منطقه وارد شده‌اند. او با ابراز اطمینان از پیشی گرفتن از هدف گردشگری سالانه ترکیه با درآمد ۵۶ میلیارد دلاری و ۶۰ میلیون گردشگر، تصریح کرد: «برای رسیدن به این ارقام، آنتالیا نباید زیر ۱۵ میلیون گردشگر داشته باشد و طبق آخرین داده‌ها می‌توانیم به این مهم دست یابیم».

منبع: ایسنا

510222