طی دیدار با هیات مناطق آزاد قطر صورت گرفت؛

اروند پشتیبان تولیدات قطر برای بازار عراق و کویت شد

مقرر شد منطقه آزاد اروند در حوزه های تولید و صادرات به کشورهایی نظیر عراق و کویت پشتیبان تولید کننده های مناطق آزاد قطر باشد.
تصویر اروند پشتیبان تولیدات قطر برای بازار عراق و کویت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه سیفیت ۲۰۲۳ کشور چین، نمایندگان منطقه آزاد اروند با همتایان خود در کشور قطر دیدار و به نتایج مثبتی دست پیدا کردند.

بر اساس این گزارش قرار بر این شد در قالب یک تفاهمنامه اقتصادی و عمرانی در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی همکاری‌های متقابل انجام شود.

قطر با داشتن دو منطقه آزاد تجاری و فرودگاهی و با داشتن قوانین انعطاف پذیری که این مناطق دارند و با توجه به وجوه مشترک با منطقه آزاد اروند، می تواند شریک تجاری خوبی برای اروند باشد.

در همین راستا و پس از گفت‌وگوهای کارشناسی، طرفین به تفاهم اولیه دست پیدا کردند و مقرر شد منطقه آزاد اروند در حوزه های تولید و صادرات به کشورهایی نظیر عراق و کویت پشتیبان تولید کننده های مناطق آزاد قطر باشد و آنها نیز تکمیل کننده زنجیره تکنولوژی و هایتک تولید کننده های منطقه آزاد اروند شوند که پس از توافقات اولیه، صحبت های نهایی به زمان دیگری پس از پایان نمایشگاه و پیگیری های بعدی موکول شد.

منبع: بازار

510013