روزنامه جوان:

دستگاه‌های امنیتی به خطر حجاب‌استایل‌ها ورود کنند

روزنامه جوان به نقل از یک پژوهشگر خواستار ورود دستگاه‌های امنیتی به خطر حجاب‌استایل‌‌ها برای کشور شد!
تصویر دستگاه‌های امنیتی به خطر حجاب‌استایل‌ها ورود کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزنامه با مهدیه شادمانی، پژوهشگر حوزه زنان و خانواده درباره حجاب‌استایل‌ها گفت‌وگو کرده است. بخش‌‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

با خطر تغییر ذائقه قشر مذهبی مواجهیم. این مسئله حتی در ازدواج و در معیار‌های انتخاب همسر اثرگذار بوده است. در بسیاری از موارد من شاهد بودم حتی پسر‌های مذهبی در شاخص‌های ازدواج، نوع پوشش و نوع حجاب همسر را شبیه حجاب‌استایل‌ها قید کرده‌اند. وقتی توضیح بیشتر خواستیم، گفتند در حال حاضر فیزیک جذاب و ایده‌آل در جامعه، حجاب‌استایل‌ها هستند!

ضربه دیگر حجاب‌استایل‌ها در ورود حجاب به صنعت مد و نگاه کالایی به حجاب است. آن‌ها وانمود می‌کنند اگر فرد محجبه بخواهد در جامعه پذیرش داشته باشد، با پوشش ساده نمی‌تواند اثرگذار باشد بلکه باید نوع پوشش او شامل زرق و برق و جذابیت باشد.

ما حجاب‌استایلی را داریم که در پوشش چادر سیگار می‌کشد یا حجاب‌استایل دیگری که در پست خودش با اعلام فراخوان از دختر‌ها و پسر‌ها می‌خواهد دوست جنس مخالف را پیدا کنند. در این دوستیابی مشخص نیست قرار است به چه بحرانی برسیم.

بار‌ها خطرات این حرکت‌های حجاب‌استایل‌ها به دستگاه‌های انتظامی امنیتی گوشزد شده است، اما آن‌ها یا می‌گویند موارد مهم‌تر برای پیگیری هست یا خلأ قانونی وجود دارد، اما به نظر من ما خلأ قانونی نداریم بلکه خلأ اراده در مسئولان داریم!

چرا باید توجه تمام دستگاه‌های امنیتی به سمت جاسوسی یا تروریسم و گروه‌های تروریستی و ساحت سخت باشد، در حالی که این خطر فرهنگی می‌تواند استحاله خانواده‌های مذهبی را رقم بزند و نباید نادیده گرفته شود.

اگر حرکات حجاب‌استایل‌ها را مورد بررسی قرار دهید، متغیر‌هایی در رفتار‌های آن‌ها دیده می‌شود. به طور نمونه در پست‌های‌شان عکس‌های مختلف با افراد بی‌حجاب می‌گذارند یا در کمپینی که در اغتشاشات سال گذشته تحت عنوان «من محجبه‌ام، اما با گشت ارشاد مخالفم» یا «من محجبه‌ام و با حضور افراد بی‌حجاب در جامعه مشکلی ندارم» دیدیم که این انگاره تقویت می‌شود که در جامعه دینی، هر فردی با هر پوششی خواست زندگی کند و قانون پوشش و حجاب قانونی را زیر سؤال می‌برند و از سمتی مبانی سکولاریستی را در باور دختران مذهبی تقویت می‌کنند.

509422