افزایش ۶.۴ درصد تردد در جاده های همدان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی (۲۷ مرداد) تاکنون آمار تردد در راه‌های ارتباطی استان ۶.۴ درصد افزایش یافته است.
تصویر افزایش ۶.۴ درصد تردد در جاده های همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد آهکی روز چهارشنبه افزود: از ابتدای طرح اربعین حسینی هشت میلیون و ۶۰۰ تردد با سامانه های تردد شمار به ثبت رسیده است و در حالی که پارسال در طول این مدت، هشت میلیون و ۳۰۰ تردد به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر زائران اربعین قرار گرفته است، اظهار داشت: تمهیدات و پیش بینی های لازم برای سهولت در تردد زائران حرم حضرت ابا اعبدالله حسین (ع) از پایانه‌های مسافری استان همدان در نظر گرفته شده است و از ابتدای طرح اربعین تاکنون ۶ هزار زائر در قالب ۲۷۷ سفر به مرزهای مهران و خسروی رهسپار شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره نرخ هر مسافر عنوان کرد: کرایه هر مسافر در ناوگان ۲۵ نفره ۴۲۰ هزار تومان، ناوگان ۳۳ نفره نرخ هر نفر مسافر ۳۵۰ هزار تومان و ناوگان ۴۴ نفره نرخ هر نفر ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: نرخ تعیین شده با احتساب یکسر خالی بودن ناوگان است زیرا بیشترین ظرفیت ناوگان استفاده و جبران خسارت به صاحب ناوگان و شرکت حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود.

آهکی با تاکید بر افزایش ایمنی راههای استان همدان، گفت: با توجه به گرمای هوا و تردد زائران با استفاده از خودرو شخصی، پیش بینی می شود اغلب این سفرهای در طول شب انجام شود و راهداری استان نسبت به تعمیر و راه اندازی سیستم های روشنایی به خصوص در گردنه اسدآباد اقدام کرده است.

آغاز موج اول بازگشت زائران اربعین حسینی از سمت مرزهای مهران و خسروی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان با اشاره به ترافیک نیمه سنگین محورهای همدان گفت: موج اول بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و خسروی آغاز شده است.

آهکی با بیان اینکه تمهیدات و هماهنگی های لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است از همه زائران که با خودرو شخصی در حال بازگشت هستند خواست به هیچ وجه با حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و حتما در مکانی های که پیش بینی و جانمایی شده است استراحت کوتاهی داشته باشند و بعد به مسیر خود ادامه دهند. ️

وی یادآور شد: به منظور ارائه خدمات مطلوب و همچنین استراحت کوتاه زائران اربعین حسینی ۴۲ باب مجتمع خدماتی رفاهی، ۲۵ باب راهدارخانه، ۱۰۰ عدد پارکینگ حاشیه جاده ای و یک طرح پویش راه نجات در محورهای استان همدان پیش بینی شده است. ️

وی با اشاره به اینکه همدان بین استان های مرزی و مرکزی کشور قرار گرفته است، گفت: اکثر زائرین در حین بازگشت از مرزها با حالت خستگی وارد محورهای همدان می شوند که این امر مستلزم جانمایی محل های مناسب برای استراحت، استقرار گشت های راهداری و پلیس راه است. ️

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: ۵۰ گروه گشت راهداری همراه با تیم های پلیس راه،هلال احمر و اورژانس در محورهای استان همدان تا پایان ایام اربعین حسینی به صورت مستمر در خدمت زائران و کاربران جاده‌ای خواهند بود.

۹۵ درصد از سیستم های روشنایی و چراغ های چشمک زن در محورهای استان همدان تعمیر و راه اندازی شده اند و همچنین سیستم روشنایی گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر فعال و در حال بهره برداری است.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

منبع: ایرنا

508774