به گزارش سایت خبری پرسون، تهیهکننده برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» درباره پخش این برنامه از شبکه دو گفت: پخش برنامههای قدیمی برای مخاطبان دهه ۴۰، ۵۰ و ۶۰ نوستالژی خواهد بود؛ همچنین متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ نیز میتوانند در کنار خانواده این خاطره بازی را تماشا کنند.
حمیدرضا فتحآبادی تهیهکننده برنامه تلویزیونی «خیلی دور خیلی نزدیک» درباره این برنامه گفت: طرح این برنامه 6 ماه پیش مطرح شد و همانطور که در تیتراژ این برنامه آمده، است هدف «سفری از اکنون به گذشته، از گذشته به آینده و اینک زندگی در اکنون با تلویزیون» است. شعار برنامه هم این است که هر چه میپسندید برای ما پیام بگذارید.
وی افزود: هدف ما این بود که جستجویی در آرشیو برنامههای تلویزیونی داشته باشیم به همین دلیل از برنامههای قدیمی سال 57 شروع کرده و تا برنامههای دو، سه سال اخیر را بازنگری و مورد بازبینی قرار می دهیم. پخش برنامههای قدیمی برای مخاطبان دهه 40، 50 و 60 نوستالژی خواهد بود؛ همچنین متولدین دهه 70 و 80 که فرزندان نسل قبل هستند نیز میتوانند در کنار خانواده این خاطره بازی را تماشا کنند و با این برنامهها آشنا شوند.
فتحآبادی با اشاره به اهمیت نظرات مردم در این برنامه گفت: برنامه «خیلی دور، خیلی نزدیک» بر دو پایه آرشیو و مردم استوار است؛ آرشیو که منبع اصلی ماست و از آن برای خود برنامه استفاده میکنیم و از نظرهای مردم برای پیش بردن برنامه استفاده میکنیم. در واقع از جایی به بعد مردم به ما میگویند که چه برنامه ای را پخش کنیم. از سریالهای قدیمی ایرانی و خارجی گرفته تا مسابقات تلویزیونی و گزارشهای ورزشی. در ادامه در نظر داریم که حتی اسامی افرادی که برنامه ای خاص را درخواست کردند، منتشر کنیم.
این تهیهکننده تلویزیونی با بیان اینکه نظرات مردم در این برنامه نقش اساسی دارد، ادامه داد: گاهی مردم در پیامکهایی که برای ما ارسال میکنند به برنامههایی اشاره میکنند که حتی برای خود ما نیز جالب است، برنامههایی که سالها پیش شاید تنها یک بار پخش شده باشد ولی مردم هنوز آن را به خاطر دارند به همین دلیل سعی کردیم مجلهای تصویری ارائه دهیم که با برنامههای مشابه متفاوت باشیم.
وی با اشاره به بخش تولیدی این برنامه گفت: این برنامه رکن سومی در قالب تولید دارد که شامل عکسها و پیامهایی میشود که مردم ارسال میکنند که روی آنها کار گرافیکی انجام میدهیم و در میان برنامه نمایش داده میشود. حال اگر در ادامه این برنامه مجری به آن اضافه شد، فعالیت بخش تولیدی بیشتر خواهد شد، در واقع این بخش مربوط به تعامل با مردم است.
فتح آبادی افزود: در حال برنامهریزی برای آیتمی هستیم که در آن به تکتک پیامهایی که مردم در فضای مجازی برای ما مینویسند، به صورت کامل جواب میدهیم و این جواب و تعامل را در برنامه نمایش میدهیم. همه این موارد به صورت گرافیکی میان برنامه نمایش داده میشود و مانند برنامههای دیگر به زیرنویس کردن اسامی اکتفا نمیکنیم.
وی با اشاره به محتوای برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» گفت: از پخش برنامههای قدیمی شبکه دوم سیما شروع کردهایم و بعد از آن به سایر شبکهها نیز میرسیم. همانطور که میدانید در ابتدا تنها دو شبکه تلویزیونی وجود داشت که در دهه هفتاد شبکه سه و سایر شبکهها به آن اضافه شد. از آیتمهای دیگری که در نظر داریم پخش کنیم آرشیو رادیو است؛ در آن به برنامههایی میپردازیم که سالها پیش طرفداران خود را داشتند مانند «قصه ظهر جمعه»، «صبح جمعه با شما» و... . در واقع میتوانیم از این برنامهها به صورت آیتمهای کوتاه با یک طراحی گرافیکی خاص استفاده کنیم.
این تهیهکننده درباره زمان پخش این برنامه گفت: پخش این برنامه از اوایل تابستان 1402 آغاز شد و تا آخر تابستان ادامه خواهد داشت. زمان پخش این برنامه 30 دقیقه بامداد و تکرار برنامه نیز روز بعد ساعت 14 پخش میشود. روزهای نمایش برنامه شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه در 30 دقیقه بامداد است. فیلمهای سینمایی به انتخاب مردم پخش میشود و در روز جمعه ساعت 14 نیز گلچین برنامههای هفته نمایش داده خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه مدت زمان برنامه 90 دقیقه است فیلمهای سینمایی را به صورت گزیده پخش میکنیم.
وی با اشاره آیتمهای برنامه نیز گفت: آیتمی به نام «قاب ناب» در برنامه داریم که به مسائل خاص قدیم میپردازد و به نوعی نوستالژی است، این آیتم میتواند فیلم، عکس و صدا باشد. در این برنامه موسیقی فیلم، گزیدههایی از سریالها، انیمیشنها، برنامهها، فیلمهای سینمایی و پشت صحنه سریالها و دوبلاژ نیز خواهیم داشت. تیتراژ سریالها نیز از مواردی است که طرفداران خود را دارد مانند تیتراژ سریال «روزی روزگاری» که برای مردم خاطره انگیز است. همچنین نماهنگهای قدیمی از خوانندگان دهه 60 و 70 مانند عباس بهادری و... از آیتمهای این برنامه خواهد بود و تاکنون بیشتر درخواستها مربوط به انیمشینها و سریالهای قدیمی بوده است.
فتح آبادی اضافه کرد: در تلاشیم برنامههایی که نمایش میدهیم مرتبط با مناسبت ها باشد. مثلاً اگر در ایام محرم هستیم، تلاش میکنیم برنامههایی با همین محوریت پخش کنیم یا در سالروز تولد علی حاتمی، آثار این کارگردان را پخش کردیم؛ در واقع با پخش برنامههای مرتبط سعی میکنیم بهروز پیش برویم.
منبع: تسنیم