مدیر آموزش‌ و پرورش‌ عشایر استان فارس

12 هزار دانش‌ آموز عشایر در استان فارس مشغول تحصیل هستند

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس‌ گفت: بیش‌ از 12 هزار دانش آموز ابتدایی و متوسطه عشایری در‌ مدارس عشایری‌ استان فارس مشغول تحصیل هستند.
تصویر 12 هزار دانش‌ آموز عشایر در استان فارس مشغول تحصیل هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس گفت: از ۱۲ هزار دانش آموز عشایری استان فارس، از این تعداد ۷ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۵ هزار نفر دیگر در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند.

میثم رضازاده چگنی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدارس کوچ عشایری دارای ۲۷۰ مدرسه چادری سیار، ۱۷۰ مدارس پیش ساخته، ۳۸ مدرسه به صورت اسکلت بتنی، ۲۷ مدرسه شبانه روزی در استان فارس مشغول فعالیت تحصیلی و آموزشی هستند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ مدرسه ابتدایی در استان بوشهر زیر پوشش آموزش و پرورش عشایر استان فارس است که از اواخر مهر تا اواسط اسفند به شمال فارس و چهار محال بختیاری کوچ می کنند.

وی تصریح کرد: تعداد ۲ هزارو ۴۰۰ نیروی شاغل و بازنشسته در مدارس عشایری مشغول خدمات آموزشی هستند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس بیان داشت: مدارس شبانه روزی دخترانه میمند، زرین دشت داراب، نخستین مدرسه تیزهوشان دخترانه و پسرانه استعداد درخشان ۱ و ۲، ۹۲ شهید در دبیرستان عشایری و ۳ هزار دانش آموز عشایر و ۳۷ نفر بازمانده از تحصیل از دیگر عملکرد آموزش و پرورش عشایر فارس است.

رضازاده چگنی اضافه کرد: بیش از ۵۳۳ مدرسه عشایری دارای اطلس است که تمامی مشکلات و کمبودها و نیازهای دانش آموزان را ثبت و مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرنگار پرسون در فارس مبنی بر اینکه آیا کمبود خوابگاه عشایری در استان وجود دارد، افزود: کمبود خوابگاه عشایری در استان فارس وجود ندارد و با مشکل تجهیزات خوابگاهی روبه‌رو هستیم.

این مسئول اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز مشاور تحصیلی آموزش و پرورش عشایری، تفاهم‌نامه با کتابخانه فارس، سازمان دانش آموز عشایری، اتحادیه انجمن دانش آموزی و مجمع خیران معلم از دیگر خدمات آموزش عشایری فارس است.

رضازاده چگنی اضافه کرد: عشایر استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان، اصفهان زیر نظر آموزش و پرورش استان فارس فعالیت تحصیلی و آموزش می کنند.

507700

مطالب مرتبط