فعالیت‌های مرموز نهنگ دوران ساتوشی بعد از ۱۳ سال!

یک آدرس که نزدیک به 13 سال غیرفعال بود و 1005 بیت کوین (معادل 29.7 میلیون دلار) داشت، اخیراً فعال شده است. فعال شدن این کیف پول بیت کوین با توجه به حضور آن در روزهای اولیه وجود این ارز دیجیتال، گمانه‌زنی‌هایی را در جامعه رمزارزها برانگیخته است.
تصویر فعالیت‌های مرموز نهنگ دوران ساتوشی بعد از ۱۳ سال!

به گزارش سایت خبری پرسون، آدرس‌های مربوط به روزهای اولیه بیت کوین نسبتاً نادر هستند و اکثر آنها برای مدت طولانی دست نخورده باقی مانده‌اند. از طرفی، هویت واقعی خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، از آخرین باری که با توسعه‌دهندگان ارتباط برقرار کرد و در سال 2011 ناپدید شدند، همچنان یک راز باقی مانده است.

حال، فعالیت اخیر آدرس بیت کوین مذکور منجر به گمانه‌زنی‌هایی شده، مبنی بر اینکه آیا می‌توان آن را با ساتوشی مرتبط کرد یا خیر. با این حال، کارشناسان در مورد چنین ادعاهایی محتاط هستند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از پذیرندگان و توسعه‌دهندگان اولیه در شروع بیت کوین نقش داشته‌اند، بعید است که آدرس فعال‌شده مذکور متعلق به ساتوشی ناکاموتو باشد.

در حالی که فعال شدن مجدد آدرس‌های غیرفعال از مراحل اولیه وجود یک ارز دیجیتال می‌تواند به دلایل مختلفی مانند سرمایه‌گذاری بر سود بازار یا تعهدات قانونی رخ دهد، انگیزه دقیق پشت این نمونه خاص ناشناخته باقی مانده است.

همانطور که توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین گلسنود نشان داده شده است، در حالی که برخی از دارندگان بیت کوین در حال توزیع دارایی‌های خود هستند، نهنگ‌های بازار همچنان به انباشت بیشتر این رمزارز ادامه می‌دهند.

این احتمال وجود دارد که فعال شدن مجدد این آدرس غیرفعال به دلیل کشف مجدد کلید خصوصی، نگهداری طولانی‌مدت یا تعهدات قانونی باشد که نیازمند انتقال دارایی‌های دیجیتال یا مرسومات دیگر است.

منبع: رمزارز نیوز

507071