«محمدجواد و شمشیر ایلیا» رمانی قرآن محور به چاپ یازدهم رسید

«محمدجواد و شمشیر ایلیا» به قلم «فاطمه مسعودی» رمانی با محوریت قرآن اما سبک فانتزی به چاپ یازدهم رسید.

تصویر «محمدجواد و شمشیر ایلیا» رمانی قرآن محور به چاپ یازدهم رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، ادبیات فانتزی، گونه‌ای ادبی است که نسل جدید به دلایل مختلف از آن استقبال می‌کنند. در این سبک، قواعد و قوانین طبیعی زیر پا گذاشته می شود و حوادث خارق‌العاده و موجودات خیالی عناصر اصلی داستان به‌شمار می‌روند. ویژگی اصلی این نوع ادبیات، وجود عناصر خیالی در آن است. در این داستان‌ها عناصر تکراری کم‌تر به چشم می‌خورد و خواننده‌هایش به دنیای خارق‌العاده سفر می‌کنند، دنیایی که در آن کودکان هیچ چیز نمی‌دانند و همه چیز را از نو کشف می‌کنند.

«محمدجواد و شمشیر ایلیا» به قلم «فاطمه مسعودی» نیز کتابی است در سبک فانتزی که ماجراجویی را برای خوانندگان به همراه دارد. قهرمان داستان که محمدجواد نام دارد، در اقدامی متهورانه برای غلبه بر ترس خود و در پی یافتن ردی از فضایی‌‌ها به زیرزمین خانه‌شان می‌رود. این سرآغاز رمان هیجان‌انگیز محمدجواد و شمشیر ایلیا می‌شود که او را به‌سوی ماجراهای پیچیده و زیادی می‌برد.

ویژگی اصلی این رمان رویکرد آن به قرآن است. رویکردی که شاخصه اصلی آن است. محمدجواد به باغ قرآن می‌رود و در آنجا با شخصیت‌های زیادی آشنا می‌شود؛ شخصیت‌هایی که هر کدام قسمتی از خمیر وجودی محمدجواد را تغییر می‌دهند. فضای فانتزی کتاب کاملاً ایرانی و بومی است. در واقع می‌‌توان گفت «محمدجواد و شمشیر ایلیا» اولین رمان فانتزی با رویکرد آموزش مفاهیم قرآنی است. نویسنده تلاش فراوانی کرده است تا قصه خوبی روایت کند‌، قصه‌ای که از نظر مفهومی نه تنها دچافر کج‌همی نشود بلکه مخاطب را به لایه‌‌های عمیق‌تری نیز ببرد.

فاطمه مسعودی در این رمان، از عناصر فرمی و محتوایی فانتزی به خوبی استفاده کرده و نشان داده است،‌ می‌توان از طریق نوعی رئالیسم که بنای خود را از مفاهیم دینی و قدسی گرفته برای کودک و نوجوان امروز حرف‌‌های مفیدی زد. تقابل شیطان و مسیر رستگاری و نقش امام از نکات جالب توجه این داستان است.

«محمدجواد و شمشیر ایلیا» در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسید و با استقبال خوبی از مخاطبانش مواجه شده است و به یازدهمین چاپ خود رسیده است.

منبع: فارس

506692