رونمایی از کشتی سَفینَهُ الْنِّجاة در میدان آزادی/ ببینید

نخستین سوگواره آیینی شهر تهران تحت عنوان محرم شهر همراه با بازدید از کشتی سفینه‌‌النجاه، حسینیه کودک و چند اتفاق دیگر در میدان آزادی تا ۳۱ مردادماه برقرار خواهد بود.
تصویر رونمایی از کشتی سَفینَهُ الْنِّجاة در میدان آزادی/ ببینید

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی پیش مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از آغاز ویژه برنامه‌ای تحت عنوان محرم‌شهر در میدان آزادی خبر داد که تا 5 صفر پذیرای خانواده‌ها خواهد بود.

کشتی بزرگ «سفینة النجاة حسینی(ع)» به‌ مساحت حدوداً 500 مترمربع طراحی و در میدان آزادی نصب شده است که شرکت‌کنندگان در محرم‌شهر می‌توانند سوار بر آن شوند و از برنامه‌هایی که داخلش تدارک دیده شده است استفاده کنند. کار حجمی بسیار بزرگ و جذابی در این کشتی طراحی شده است که در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است و تا 5 صفر می‌توانند از آن بازدید کنند.

زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین به نمایشگاه ملزومات اربعین، اجرای برنامه‌های آیینی، موکب، حسینیه کودک، صدور گذرنامه اربعین، فعالیت‌های اجتماعی مردمی و موکب‌های پذیرایی در محرم شهر اشاره کرد. این سوگواره آیینی از 16 مردادماه با حضور مسئولین افتتاح شد و تا 31 مردادماه از ساعت 18 الی 23 برقرار خواهد بود.

او همچنین به این نکته اشاره کرد: دکور برنامه تلویزیونی «از سرگذشت» که نمادی از کلاه‌خود حضرت عباس علیه السلام است، در میدان آزادی نصب شده و قابل رؤیت برای عموم مردم است. گروه‌های سرود، دمام‌زن، نقالی‌خوان و... در همین استیج اجرای برنامه خواهند داشت.

منبع: تسنیم

506637