طرح «مرجان» برای توسعه گردشگری کیش تدوین شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح مرجان که برنامه‌ای جامع برای توسعه مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی در مسیر توسعه پایدار جزایر کیش و هندورابی است، تدوین شد.
تصویر طرح «مرجان» برای توسعه گردشگری کیش تدوین شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم سرهنگی روز پنجشنبه در نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی اظهار کرد: در قالب این طرح موضوعاتی همچون پروازها و ورود گردشگر به جزیره، رونق کسب و کارهای جزیره، برگزاری رویدادهای سالانه، تبدیل جزیره کیش به قطب صنایع خلاق و مواردی دخیل در توسعه اقتصادی منطقه مطرح است.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا با یک‌ همکاری و هم افزایی با بخش خصوصی، ضمن بهره مندی از تجربه‌ فعالین این حوزه، از پیشنهادات تخصصی برای شناسایی و تقویت ظرفیت‌ها و رفع موانع پیشرفت جزیره در راستای توسعه منطقه استفاده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح مرجان را مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند و نوآورانه دانست و افزود: این طرح ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان را بهره ور و مسیر سرمایه گذاری و پیشرفت جزیره را تسریع و تسهیل می‌کند.

وی ماموریت طرح مرجان را ریل گذاری مسیر توسعه پایدار کیش و جذب حداکثری مشارکت ذینفعان عنوان کرد.

«سرهنگی» با تاکید بر اینکه، ایجاد چشم انداز مشترک از اهداف اصلی طرح «مرجان» است، بیان کرد: به دنبال چشم اندازی هستیم که همه ذینفعان به آن علاقمند باشند و در مسیر تحقق آن داشته‌های خود را به میدان بیاورند؛ این طرح‌بلند با ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی و سرمایه گذاری، موجبات پیشرفت پایدار جزیره، خلق ارزش و تولید ثروت پایدار برای جزیره و رفاه بیشتر کیشوندان را دنبال می‌کند.

وی‌ با بیان اینکه شرایط مشارکت و همکاری همه علاقمندان در اجرای این طرح فراهم خواهد بود، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند با ارائه ظرفیت گ‌های دانشی، فرهنگی و اقتصادی در تدوین این طرح مشارکت داشته باشند؛ به زودی شیوه مشارکت و همکاری نیز به اطلاع عموم علاقمندان خواهد رسید.

به گزارش پرسون، در نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی (طرح مرجان) سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد و نمایندگان جوامع تخصصی جزیره کیش نیز حضور داشتند.

اعضا حاضر در این جلسه به ارائه نظرات خود پیرامون محور جلسه پرداختند.

منبع ایرنا

506456