گزارش پیگیری های پرسون؛ شماره های اعلامی وزارت راه برای راهنمایی وام اجاره پاسخگو نیست؛

یک وام ودیعه و هزار چالش/ پشتیبان هایی که پشتیبانی نمی کنند!

در حالی که ماه ها سنگ اندازی بانک ها برای گرفتن وام ودیعه صدای متقاضیان را درآورده بود، حالا مدتی است که متقاضیان وام اجاره با عدم پاسخگویی پشتیبانی سامانه های حمایتی مسکن مواجه شدند.
تصویر یک وام ودیعه و هزار چالش/ پشتیبان هایی که پشتیبانی نمی کنند!

به گزارش سایت خبری پرسون، شواهد و گفته‌های متقاضیان وام ودیعه مسکن حاکی از آن است که برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن با چالش‌های متخلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. از نحوه ثبت نام و اشکالات سامانه تا سنگ اندازی بانک ها و مقاومتشان برای ندادن وام.

در روزهای اخیر بسیاری از متقاضیان در گفت و گو با خبرنگار پرسون عنوان کرده اند که سامانه برای ثبت نام این وام ایراداتی میگیرد که برای رفع آن دستمان به جایی بند نیست.

ماجرا از این قرار است که در حالی که وزارت راه و شهرسازی، پنج خط تلفن را برای راهنمایی و هدایت مستاجران در خصوص ثبت‌نام وام ودیعه اعلام کرده است اما مستاجران از عدم پاسخگویی شماره‌های اعلام شده گلایه جدی دارند.

یکی از متقاضیان در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام می کند که یک ماه از ثبت نام اولیه وی برای دریافت وام گذشته و سامانه عنوان کرده که کد رهگیری منزل استیجاری وی ثبت نشده. در همین حین شماره هایی برای پشتیبانی و رفع مشکل اعلام شده که این کاربر بیش از دو هفته در تماس با این شماره ها بوده و پاسخی دریافت نکرده است.

پیام سامانه با این مضمون است: " متقاضی گرامی کد رهگیری برای محل اقامت شما به کد پستی ....... یافت نشد.
درصورتی که از طریق سامانه ی رایگان اجاره نامه (سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور) به نشانی srem.mrud.ir اقدام به دریافت کدرهگیری نمودید لازم است 24 ساعت از صدور آن گذشته باشد. شماره پشتیبانی: 63-02171057262
درصورتی که از بنگاه معاملات املاک اقدام به دریافت کدرهگیری نمودید، لازم است 72 ساعت از صدور آن گذشته باشد. شماره پشتیبانی: 94-02188646390"

متقاضیان زیادی برای ثبت‌نام در سامانه حمایتی مسکن با مشکلات متعددی مواجه هستند و نیاز به راهنمایی و پاسخگویی متولی دارند تا هم درباره مراحل ثبت‌نام و شرایط و نحوه پذیرش به سوالات آنها پاسخ و توضیح دهد.

در سامانه ثبت‌نام طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی (ثبت نام وام ودیعه مسکن) و در قسمت "تماس با ما" اطلاعیه‌ای با عنوان «متقاضیان محترم طرح تسهیلات کمک ودیعه مسکن و طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی می‌توانند با شماره‌گیری شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۴- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۳- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۲- ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۳ که بارگذاری شده، می‌توانند در صورت وجود مشکل با این شماره‌ها تماس بگیرند.

پیگیری های خبرنگار ما نیز گویای این صحبت است که متاسفانه متولی این طرح پاسخگوی تماس ها نبوده و متقاضیان با سوال ها و چالش های زیادی روبرو هستند و منتظر پاسخ مسئولان.

گزارش: مهسا اخلاقی

503252