احتمال تشخیص مالیات ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۲۳ سلبریتی‌‌

سخنگوی سازمان مالیاتی با بیان اینکه برخی از مالیات‌های تشخیصی اینفلوئنسرها مربوط به پیش از شناسایی درآمدهای این افراد بوده و سازمان در حال صدور برگه متمم است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که مالیات تشخیصی این افراد حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و بیشتر خواهد بود.
تصویر احتمال تشخیص مالیات ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۲۳ سلبریتی‌‌

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی در مورد رقم بسیار پایین مالیات تشخیصی برای اینفلوئنسرها(17 میلیارد تومان برای 2.3 هزار میلیارد تومان درآمد) گفت: 17 میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی که به آن اشاره شده بود، برگه‌هایی بوده است که پیش از رسیدن اطلاعات کامل بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اطلاعات کامل‌تر را دریافت کردیم، گفت: به این ترتیب اطلاعات فروش و حساب‌ها را نیز کاملا ارزیابی کردیم. در نتیجه به واسطه این اطلاعات جدید در حال صدور برگه متمم هستیم. در حال جمع‌بندی اطلاعات هستیم و آن 17 میلیارد تومان لزوما مالیات ناظر بر 2 هزار و 300 میلیارد تومان مالیات نیست و برای برخی افراد است.

احتمال تشخیص مالیات 500 میلیارد تومانی و بیشتر برای سلبریتی‌ها

سرپرست مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که درآمدی بسیار بیش از این مقدار یعنی به طور مثال حدود 500 میلیارد تومان و بیشتر مالیات تشخیصی است که امکان وصول آن از سلبریتی‌ها وجود دارد.

ضریب 45 درصد نسبت سود فعالیت اینفلوئنسرها

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ضریب مالیاتی اینفلوئنسرها گفت: به این دلیل که درآمد این افراد به عنوان درآمد تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پس از کسر هزینه‌ها و به منظور تعیین درآمد حدود 45 درصد نسبت سود فعالیت منظور خواهد شد.

موحدی در پاسخ به سوالی در مورد هزینه‌های قابل قبول این دسته از مودیان گفت: به طور مثال فردی که یک کلیپ تبلیغاتی درست کرده است و به سبب آن درآمدی داشته می‌تواند هزینه‌های مربوط به ساخت آن مانند هزینه تهیه موشن و ... را با مدارک و مستندات ارائه کند، امکان کسر آن وجود دارد.

492171