هشدار ایران به فرانسه؛ به خشونت علیه معترضان پایان دهید/ آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت آمیز رعایت شود

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ناآرامی‌های جاری در فرانسه در پی کشته شدن یک جوان ١٧ ساله توسط نیروهای پلیس این کشور در حومه پاریس اظهار داشت: همانند گذشته توصیه می‌کنیم دولت و پلیس فرانسه ضمن خویشتنداری و پرهیز از خشونت، خواسته‌های معترضین را مورد توجه قرار دهند.
تصویر هشدار ایران به فرانسه؛ به خشونت علیه معترضان پایان دهید/ آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت آمیز رعایت شود

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر کنعانی افزود: برخوردهای تبعیض‌آمیز با جمعیت مهاجر و اجتناب از پذیرش و اصلاح رفتارهای غلط در قبال آنان از سوی برخی کشورهای اروپایی، موجب بروز شرایط نامناسب برای شهروندان اروپایی از جمله در فرانسه شده است.

بر این اساس انتظار می‌رود دولت فرانسه با رعایت اصول مبتنی بر کرامت انسانی، آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان، به برخوردهای قهر آمیز با مردم خود پایان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری فرانسه را به دقت رصد می‌کند، تصریح کرد: به دلیل وضعیت ناامن و غیرقابل پیش بینی در فرانسه، از هموطنان ایرانی ساکن این کشور می‌خواهیم از تردد غیرضروری در سطح شهر و حضور در مناطق درگیری اجتناب نمایند. همچنین شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غیر ضروری به فرانسه در شرایط بحرانی فعلی حتی الامکان خودداری کنند.

491636