چینی‌ها چند وعده غذا می‌خورند؛ چه می‌خورند؟

شام برای بسیاری از چینی‌ها به مهم‌ترین وعده غذایی تبدیل شده است. غذا‌ها معمولا شامل سوپ، انواع گوشت و سبزیجات و برنج است. از آنجایی که شام یک وعده غذایی برای لذت بردن با خانواده است این وعده غذایی برای چینی‌ها بسیار دلچسب است.
تصویر چینی‌ها چند وعده غذا می‌خورند؛ چه می‌خورند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، زمان خوردن غذا در چین خیلی ثابت نیست. این موضوع بستگی به فرد و انتخاب شخصی او دارد. با این وجود، با توجه به جدول زمانی محل کار و مدرسه وعده‌های غذایی رایج برای چینی‌ها معمولا این سه وعده هستند: صبحانه، ناهار و شام.

به گزارش چاینا‌های لایتس، در ادامه به وعده‌های معمول غذایی چینی‌ها خواهیم پرداخت:

صبحانه

زمان: ۹-۷ صبح

بچه‌ها معمولا پیش از ساعت ۸ صبح به مدرسه می‌روند. بنابراین، زمان صبحانه آنان معمولا حدود ساعت ۷ است. چینی‌های شهرنشین معمولا پیش از ساعت ۸:۳۰ یا ۹ به محل کار (اداره) می‌روند. بنابراین، آنان معمولا بین ساعت ۸ تا ۹ صبحانه می‌خورند. کشاورزان، کارگران و خرده فروشان از ساعت ۷:۳۰ و حتی زودتر شروع به کار می‌کنند. اکثر هتل‌ها در چین صبحانه را بین ساعت ۷ تا ۹:۳۰ صبح سرو می‌کنند.

چینی‌ها برای صبحانه چه می‌خورند؟

برای صبحانه در چین سبک‌های مختلفی در شهر‌های مختلف وجود دارد. رایج‌ترین اقلام غذایی مصرفی در وعده صبحانه در چین شیر سویا، میله‌های خمیری سرخ شده، فرنی، نان‌های بخارپز و نودل است. اکثر چینی‌ها برای صرف صبحانه عجله می‌کنند و برخی از آنان حتی وقت نشستن برای صرف آن را ندارند و در بیرون از خانه و حتی در اتوبوس در مسیر رسیدن به محل کار آن وعده غذایی را صرف می‌کنند.

در گوانگژو، اما وضعیت متفاوت است و در آنجا بسیاری از رستوران‌های بزرگ صبحانه ارائه می‌دهند، زیرا مردمان محلی آن ناحیه از صرف صبحانه طولانی مدت لذت می‌برند. اگر به گوانگژو سفر کنید می‌توانید بسیاری از مشتریان را در آنجا ببینید که در آرامش مشغول غذا خوردن و گپ زدن هستند و به خصوص در تعطیلات پایان هفته این موضوع مشهودتر است. اگر از گوانگژو بازدید می‌کنید تجربه چای صبحگاهی آنجا را فراموش نکنید.

وقت ناهار خوردن؛ ناهاری سریع

زمان: ۱۲ تا ۲ بعدازظهر

زمان ناهار معمولا حوالی ظهر است زمانی که چینی‌ها در کلاس درس یا محل کار به استراحت می‌پردازند. آنان معمولا ناهار را سریع می‌خورند و معمولا پس از آن اندکی چرت می‌زنند. بنابراین، چینی‌ها معمولا ناهار را به سرعت تمام می‌کنند تا یک استراحت مناسب داشته باشند. در مناطق توریستی گردشگران معمولا در فاصله ساعت ۱۲ تا ۱ بعدازظهر برای ناهار به رستوران‌ها می‌روند.

چینی‌ها برای ناهار چه می‌خورند؟

منوی آنان برای انتخاب ساده است: برنج یا نودل به علاوه مقداری گوشت و سبزیجات. با این وجود، اگر ناهاری کاری یا برای قراری مهم داشته باشند منوی ناهار معمولا غنی‌تر و متنوع‌تر خواهد بود (شبیه شام چینی).

چینی‌ها چگونه ناهار می‌خورند؟

اکثر چینی‌ها برای ناهار به رستوران بزرگ یا رستوران‌های دور از محلی که در آن قرار دارند نمی‌روند. آنان معمولا در غذاخوری مدرسه یا محل کارشان غذا می‌خورند یا از بیرون غذا سفارش می‌دهند. برخی از آنان ناهار خود را از خانه به محل کار می‌برند و آن را در مایکروویو گرم می‌کنند.

شام بزرگ چینی

مهم‌ترین وعده غذایی در چین
زمان: ۶ تا ۸ عصر

چینی‌ها معمولا حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر از محل کار و مدرسه به خانه می‌روند. برای صرف وعده شام یا دیگر اعضای خانواده برایشان شام درست می‌کنند و یا خود باید آشپزی کنند. معمولا ساعت صرف شام در چین بین ۶ تا ۸ عصر است. برای رستوران‌ها شلوغ‌ترین زمان از ساعت ۷ عصر است. اکثر رستوران‌ها حدود ساعت ۱۰ شب بسته می‌شوند. با این وجود، در خیابان‌ها اسنک فروش‌ها و غرفه‌های کوچک فروش مواد غذایی تا پاسی از شب تنقلاتی مانند نودل یا گوشت باربیکیو را ارائه می‌کنند.

چینی‌ها برای شام چه می‌خورند؟

شام برای بسیاری از چینی‌ها به مهم‌ترین وعده غذایی تبدیل شده است. غذا‌ها معمولا شامل سوپ، انواع گوشت و سبزیجات و برنج است. از آنجایی که شام یک وعده غذایی برای لذت بردن با خانواده است این وعده غذایی برای چینی‌ها بسیار دلچسب است.

چینی‌ها چگونه شام می‌خورند؟

اکثر چینی‌ها پس از مدرسه یا کار به خانه می‌روند، اما برخی از آنان برای شام با دوستان شان به رستوران می‌روند. اگر به رستوران‌های محلی بروید متوجه خواهید شد که مردم اغلب با چند دوست یا خانواده به آنجا می‌روند. نکته جالب آن که چینی‌ها پس از صرف شام بلافاصله از رستوران خارج نمی‌شوند. آنان معمولا بیش از ۳۰ دقیقه را در رستوران صرف گپ زدن با یکدیگر یا انجام بازی می‌کنند.

منبع: فرارو

491105

نظرات شما ( 1 نظر )

رویا |
سه شنبه 6 تیر 140210:25
این اطلاعات رو به سمع و نظر اعضاش شورای نگهبان برسونید. خدا رو شکر چینی ها آنقدر درآمد دارند که خیلی زیاد به رستورن می روند نه اینکه برای خانواده ها رستوران رفتن دیگر یک حرکت فانتزی تلقی شود.