پرسون از حواشی این روزهای یک بازیگر گزارش می دهد؛

اجرای گام به گام یک سلبریتی برای بیشتر دیده شدن؟/ آقای سوپراستار چه نیازی به این کارها بود؟

بعد از جنجال‌های هفته‌های گذشته پیرامون حضور رضا‌ گلزار در افتتاحیه یک مرکز خدمات تلفن همراه و واکنش و انتقادها به حواشی این برنامه، رضا گلزار از تعدادی از اهالی رسانه شکایت کرد.
تصویر اجرای گام به گام یک سلبریتی برای بیشتر دیده شدن؟/ آقای سوپراستار چه نیازی به این کارها بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی که در هفته اخیر حسین لامعی و بهمن بابازاده(منتقد و فعالان رسانه‌ای) از شکایت محمدرضا گلزار از خود خبر دادند. حال روز گذشته شاهین صمدپور (مجری و مستند‌ساز) در صفحه اینستاگرام خود از شکایت این بازیگر بر علیه خود خبر داد. شکایتی که عنوانش اخلال در نظم و آسایش عمومی، انتشار اکاذیب از طریق رایانه و توهین به اشخاص عنوان شده است.

نکته عجیب ماجرا این است که شاهین صمدپور در استوری اینستاگرامی خود مستقیما نامی از محمدرضا گلزار نیاورده و تنها به این نکته اشاره کرده بود که "آقای سوپراستار سیاهی لشکر اجاره می کنه که دنبال ماشینش بدوئن. به نظرم این آدما مثل گداهایی می‌مونن که برای بازار گرمی خودشون جلوی خودشون چند اسکناس روی زمین میندازن که بقیه هم تشویق بشن بهشون کمک کنند!"

بعد از این ماجراها شاهین صمدپور در جواب شکایت این بازیگر ویدیویی با صحبت های شنیدنی و جالبی از خود منتشر کرد.

گلزار پیش از این هم سابقه شکایت از اهالی رسانه را دارد. بعد از پیگیری‌های پوریا ذوالفقاری(منتقد سینما) درباره دستمزد این بازیگر برای برنامه «هفت خان» و انتشار خبری در این مورد، رضا گلزار از او شکایت کرد. پرونده جنجالی که در نهایت ذوالفقاری درباره نتیجه‌اش نوشت: «برای نشر اکاذیب اول در دادسرا قرار منع تعقیب صادر شد. پرونده دوم که شامل سه اتهام بود به دادگاه رفت. آن‌جا هم بابت دو اتهام افترا و نشر اکاذیب حکم تبرئه صادر شد و برای توهین جریمه نقدی. در مرحله تجدیدنظر به علت فقدان سابقه کیفری همین جریمه نقدی به مدت یک‌سال به حالت تعلیق درآمد و پرونده مختومه شد.»

در هر کشوری سلبریتی ها در مرکز توجه قرار دارند و اخبار و حواشی آنها در رسانه های گوناگون دست به دست می شود. یقینا برای هر بازیگر یا هر سلبریتی این انتظار متصور است که درباره اش در رسانه ها و فضای مجازی صحبت شود. محمدرضا گلزار یکی از سلبریتی هایی است که حواشی اش تمامی ندارد و هربار با موضوع جدیدی به صدر اخبار می آید.

در شرایطی که محمدرضا گلزار مدتی بود از صدر اخبار دور شده بود به یک باره با تصاویری از ابراز علاقه شدید و احاطه شدن او توسط طرفدارانش روبه‌رو شدیم؛ اتفاقی که شاید بتوان آن را از پیش برنامه‌ریزی شده دانست. انتشار ویدئوهایی از افتادن مهمان برنامه روی زمین، گرفتن قلب یک مجری در حین اجرای زنده، اظهار نظر غیرمتعارف یک بازیگر درباره قومی خاص در یک برنامه و حاشیه های دنباله دار پس از آن، اعلام خبرهای جعلی از مرگ یک بازیگر فراموش شده، همه و همه را می توان در ردیف مواردی اینچنین فرض کرد.

زمانی که شهرت به دست بیاید، به دنبال آن پول و قدرت هم می‌آید، اما ماندگاری شهرت وابسته به تداوم حضور یا گاه حاشیه‌سازی به قصد حضور است؛ به‌گونه‌ای که در موسیقی و سینمای جهان بارها دیده‌ایم که خوانندگان یا بازیگران با ایجاد حاشیه‌هایی، عامدانه سعی بر یادآوری خود به مخاطب یا بیشتر دیده شدن داشته‌اند؛ حتی اگر این اخبار و حواشی در مواردی به قیمت تخریب وجهه‌شان تمام شود.

ازدواج محمدرضا گلزار در این برهه می تواند یکی از همین حواشی عامدانه باشد.

به نظر می‌رسد گلزار در یک بازیگردانی هوشمندانه با انتشار حرفه‌ای خبر ازدواجش، خود را از فشار خارج کرده و اتفاقا به کانون توجهات نیز تبدیل شده است

بعد از شکایت گلزار از مطرح‌کنندگان ادعای «سیاهی لشکر‌های مزدوری»، ماجرای ازدواج این بازیگر، به شکل ناگهانی و به گونه‌ای تعلیق‌وار رسانه‌ای شد.

در ابتدای امر ویدئویی که ظاهرا نشان می‌داد به شکل ناخواسته و پنهانی گرفته شده، در رسانه‌های مجازی پخش شد که در آن گلزار همراه با یک خانم سوار ماشین می‌شدند.

سپس در روزهای بعد خبر ازدواج و مراسم عروسی وی با انتشار عکس و فیلم های گوناگون به صدر اخبار رسانه تبدیل می شود.

روی صحبت من با محمدرضا گلزار و افرادی از این دست است؛ آقای سوپراستار یادتان نرود فضای مجازی آنقدر وسیع شده که موضوعی از چشم مخاطب دور نمی ماند.

اینکه عامدانه این عکس و ویدیوها در فضای مجازی در حال پخش شدن است یا سهوا این اتفاق افتاده را میگذاریم به ذهن خواننده تا خود تصمیم بگیرد اما؛ شکایت شما از اهالی رسانه بهانه تراشی و به نظر پاک کردن صورت مسئله به نفع خودتان است در حالی که می توانستید از تریبونی که با میلیون ها دنبال کننده در اختیار دارید استفاده بهینه کرده و پاسخ درستی به حواشی اعلام شده بدهید.

صحبت دیگر من با افراد مسئول و متولی است که اهالی رسانه را به جرم انتشار یک خبر آن هم واقعی مجرم یا متهم می کنند. مگر نه اینکه ما در یک فضای رسانه ای آزاد با رعایت خطوط قرمز وظیفه داریم تا حقایق را بازگو کنیم. چرا همیشه این قشر جامعه مظلوم واقع شده است؟

مهسا اخلاقی/ سردبیر

489505

نظرات شما ( 2 نظر )

علی رام |
چهارشنبه 24 خرداد 140211:56
این ادمو اسمشو نباید سلبریتی بزارید ارزش نداره
سحر همتی |
چهارشنبه 24 خرداد 140211:56
عالی بود حق این افرادو باید بزارن کف دستشون