دنیای سلبریتی

بیشتر مشتریان سلبریتی ها جوانان هستند و چهره ها اغلب از طریق رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون، سینما، نشریات و شبکه ی اجتماعی به سرشناسی شان افزوده می شود و علت آن پرداختن زیاد به موضوعات چهره ها در رسانه هاست.
تصویر دنیای سلبریتی

به گزارش سایت خبری پرسون، قربانعل ی تنگ شیر مدرس دانشگاه در یادداشتی نوشت: ارتباطــات در دوران کرونــا با تغییرات جدی همراه بوده اســت؛ تغییرات ارتباطات در این دوران همراه با احساس مسئولیت، بهره گیری از فناوری هــا و دســتورالعمل های جدیــد و نمایش هــای گوناگون ســلبریتی در فضای مجازی اســت.

ســلبریتی به معنای ستاره و فرد مشهور اســت؛ سلبریتی دارای شخصیت و چهــره ای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم دنیاســت که مربوط بــه حوزه فعالیت خودش می شــود. هر فرد تاثیر گذار، مشهور و شناخته شده ای در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، ســینما، موســیقی، ورزش و مدلینگ می تواند یک سلبریتی محسوب شود. ستاره ها این سلبریتی شدن را مدیون رسانه ها هســتند و از این طریق برای خود و صاحبان صنعت و ثروت درآمدزایی می کنند.

مردم دنیا به سلبریتی توجه می کنند چون به آن ها علاقه نشان میدهند. البته باید یادآوری کرد بعضی از سلبریتی ها مراکز خیریه و درمانی به همراه کمک های بشردوستانه نیز دارند. سلبریتی ها به دنبال پول درآوردن، مشهور شدن، به ً اکثرا حاشیه رفتن و حاشیه کشیدن سایرین هستند و برخی از آن ها ظرفیت پولدار شدن را ندارند چون خیلی مغرور هستند و حسادت زیادی را نشان میدهند؛ عده ای سلبریتی را غرور و تکبر معنی کرده اند. البته افراد مشهور زیادی وجود دارند که سلبریتی نیستند و بیشتر اوقات آثار و خدماتشان جهانی میشود.

بیشتر مشتریان سلبریتی ها جوانان هستند و چهره ها اغلب از طریق رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون، سینما، نشریات و شبکه ی اجتماعی به سرشناسی شان افزوده می شود و علت آن پرداختن زیاد به موضوعات چهره ها در رسانه هاست. یک سلبریتی ممکن است از راه های منفی نظیر اختلاس، رسوایی جنسی، اعتیاد، خشونت و تهمت زدن نیز مشهور خود آن ها شوند. ً گردند؛ مردم می خواهند با آن ها و شبیه شــان باشند یا حتی گاه دقیقا سلبریتی بدون مخاطب یا طرفدارانش که او را خلق کرده و از او حمایت می کنند هیچ چیز نیست. در حوزه جامعه شناسی نیز این عقیده وجود دارد که سلبریتی چیز زیادی نمی داند افراد باسوادی نیستند. اما تیم های نامورسازی که استخدام می کنند جز بهترین ها ً و معمولا هستند؛ کسانی که به افراد می گویند چگونه بنشینند، چگونه حرف بزنند و چگونه واکنش نشان دهند. همه آن چیزی که شما از سلبریتی ها می بینند برنامه ریزی شده است. در ایران نیز انتقادهایی به سلبریتی ها می شود مراقب باشید گول سلبریتی را نخورید و در دام آن ها گرفتار نشوید.

منبع: آفتاب یزد

502684