علت داغ کردن جاروبرقی ال جی

آیا تا به حال هنگام استفاده از جاروبرقی ال جی شاهد داغ کردن آن شده اید؟ داغ کردن جاروبرقی ال جی یک مشکل معمول است که به دلیل استفاده نادرست از این دستگاه اتفاق می افتد. اما علت داغ کردن جاروبرقی ال جی چیست؟ چرا هنگام کار کردن با جاروبرقی ال جی بدنه آن داغ می شود؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب با چند علت داغ کردن جاروبرقی ال جی آشنا شوید. داغ کردن جاروبرقی از جمله مشکلاتی است که می تواند منجربه سوختن یا بلااستفاده شدن این دستگاه شود. بنابراین؛ در اسرع وقت باید برای تعمیر جاروبرقی اقدام شود.
تصویر علت داغ کردن جاروبرقی ال جی

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا تا به حال هنگام استفاده از جاروبرقی ال جی شاهد داغ کردن آن شده اید؟ داغ کردن جاروبرقی ال جی یک مشکل معمول است که به دلیل استفاده نادرست از این دستگاه اتفاق می افتد. اما علت داغ کردن جاروبرقی ال جی چیست؟ چرا هنگام کار کردن با جاروبرقی ال جی بدنه آن داغ می شود؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب با چند علت داغ کردن جاروبرقی ال جی آشنا شوید. داغ کردن جاروبرقی از جمله مشکلاتی است که می تواند منجربه سوختن یا بلااستفاده شدن این دستگاه شود. بنابراین؛ در اسرع وقت باید برای تعمیر جاروبرقی اقدام شود.

تعویض نکردن فیلتر هوا و کثیفی بیش از حد آن

اولین علت داغ کردن جاروبرقی ال جی که باید در وهله اول مورد بررسی قرار بگیرد؛ تعویض نکردن فیلتر هوا و کثیفی بیش از حد آن است. جاروبرقی های ال جی و سایر برندهای موجود در بازار دارای نوعی فیلتر هستند که مانع از ورود گرد و غبار و کثیفی به داخل دستگاه جاروبرقی و موتور آن می شود. در صورتی که برای مدت طولانی فیلتر جاروبرقی تعویض نشود، حجم زیادی از گرد و غبار به این دستگاه می چسبند و باعث کثیف شدن بیش از حد آن می شوند. چنانچه فیلتر هوا کثیف شود، توانایی جذب گرد و غبار را از دست می دهد و حجم زیادی از آلودگی وارد دستگاه می شوند؛ که در این وضعیت دستگاه داغ می شود و عملکرد آن مختل می شود. اگر مشکلات سطحی را برطرف نمایید در کوتاه ترین زمان به تعمیر جاروبرقی ال جی نیازمند خواهید شد. بنابراین در نحوه استفاده از این محصول دقت نمایید و در حین خرابی حتما از خدمات نمایندگی جاروبرقی الجی بهره مند شوید.

خراب شدن لاستیک نگهدارنده موتور جاروبرقی ال جی

در بسیاری از مواقع علت داغ کردن جاروبرقی ال جی، آسیب دیدگی موتور این دستگاه است. یکی از عواملی که می تواند باعث آسیب موتور جاروبرقی شود، خراب شدن لاستیک نگهدارنده موتور است. معمولاً از نوعی نگهدارنده لاستیکی برای ثابت نگه داشتن موتور در داخل دستگاه جاروبرقی استفاده می شود؛ که اگر خراب شود و مقاومت نگه دارندگی آن کاهش پیدا کند؛ موتور دستگاه به دلیل تکان خوردن مداوم آسیب می بیند و باعث داغ شدن جاروبرقی ال جی می شود. بنابراین؛ اگر با مشکل داغ کردن جاروبرقی ال جی همراه هستید؛ بهتر است نگاهی به لاستیک نگهدارنده بیندازید و در صورت خراب بودن؛ به تعویض آن بپردازید.

روشن گذاشتن جاروبرقی ال جی برای مدت طولانی

اغلب افراد بر این تصور هستند که علت داغ شدن جاروبرقی، خراب شدن یکی از اجزای این دستگاه است. اما در اکثر مواقع استفاده نادرست از این دستگاه می تواند منجربه داغ شدن آن شود. روشن گذاشتن جاروبرقی ال جی برای مدت طولانی می تواند باعث شود تا فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود. زمانی که موتور جاروبرقی فشار زیادی را تحمل کند، گرمای زیادی تولید می کند که باعث داغ شدن جاروبرقی ال جی می شود. برای اینکه در هنگام استفاده از جاروبرقی ال جی شاهد داغ کردن آن نباشید؛ می توانید بعد از هر 10 تا 15 دقیقه استفاده، ۵ دقیقه به دستگاه استراحت دهید.

وارد شدن آب به اجزای داخلی جاروبرقی ال جی

در مواقعی ممکن است علت داغ کردن جاروبرقی ال جی، وارد شدن آب به اجزای داخلی این دستگاه باشد. معمولاً پیشنهاد می شود که در محیط های مرطوب تحت هیچ شرایطی از جاروبرقی استفاده نشود. چنانچه آب وارد جاروبرقی شود؛ ممکن است اجزای داخلی آن آسیب ببینند و عملکرد مناسبی از خود نشان ندهند.

در چنین وضعیتی جاروبرقی داغ می کند و در مواردی به دلیل برخورد آب با موتور جاروبرقی، این دستگاه بسوزد. در صورت برخورد جاروبرقی با آب بهتر است بلافاصله دستگاه را خاموش کنید و به خشک کردن آن بپردازید.

پر شدن بیش از حد کیسه جاروبرقی ال جی

یکی دیگر از علت های شایعی که می تواند باعث داغ کردن جاروبرقی ال جی شود، پر شدن کیسه آن است. کیسه ای که درون جاروبرقی ال جی تعبیه شده است؛ بعد از مدتی استفاده به دلیل جمع شدن ذرات کثیف پر می شود. بنابراین؛ باید هر چند وقت یکبار برای تعویض یا خالی کردن آن اقدام شود.

اگر زمان زیادی کیسه جاروبرقی تعویض نشود؛ ذرات و آلودگی ها به جای کیسه وارد اجزای این دستگاه می شوند و در نتیجه بدنه جاروبرقی داغ می کند. پیشنهاد می شود بعد از چند بار استفاده برای خالی کردن کیسه های دائمی یا تعویض کیسه های یکبار مصرف اقدام شود؛ تا جاروبرقی هنگام کار کردن داغ نکند و آسیب نبیند.

مسدود شدن لوله های متصل به جاروبرقی ال جی

جاروبرقی دستگاهی است که از آن برای جمع کردن ذرات ریز و آلودگی ها از سطح مورد نظر استفاده می شود. اگر برای جمع کردن ذرات بزرگ و چشمگیر از این دستگاه استفاده شود؛ قطعاً عملکرد آن مختل می شود. گیر کردن ذرات بزرگ به داخل اجزای جاروبرقی مانند لوله خرطومی، لوله فلزی، برس و... می تواند باعث شود تا این دستگاه داغ شود.

اگرچه این مشکل جدی نیست؛ اما می تواند باعث آسیب دستگاه شود. اگر علت داغ کردن جاروبرقی ال جی، مسدود شدن لوله ها است؛ کافیست تا از یک وسیله عمود و دراز برای خارج کردن ذرات بزرگ استفاده کنید. با خارج کردن ذرات بزرگ از لوله و رفع مسدودیت اجزای جاروبرقی، مشکل داغ کردن این دستگاه طی چند دقیقه رفع می شود.

خراب شدن فن جاروبرقی ال جی

با خراب شدن فن جاروبرقی ال جی، این دستگاه داغ می شود و اگر برای مدت طولانی این وضعیت ادامه پیدا کند؛ ممکن است به اجزای جاروبرقی آسیب جدی وارد شود. فن جاروبرقی در قسمت داخلی آن وجود دارد و باعث خارج شدن هوا از داخل جاروبرقی به بیرون می شود. در واقع فن باعث ایجاد مکش در این دستگاه می شود. چنانچه بعد از روشن کردن جاروبرقی، علاوه بر داغ کردن با نشانه های دیگری مانند مکش نداشتن و نشنیدن صدای فن همراه هستید، بد نیست نگاهی به فن این دستگاه بیندازید؛ چراکه این علامت ها نشان دهنده خرابی فن هستند.

488594

نظرات شما ( 2 نظر )

ملیکا کرمانی |
یکشنبه 13 اسفند 140216:42
نکته ای که از یک تعمیرکار لوازم خانگی شنیدم این بود که یکی از مواردی باعث که ضعیف شدن موتور جاروبرقی میشه اینه که جارو رو به صورت عمودی به دیوار تکیه بدیم. اینکار باعث میشه در طولانی مدت، اتصالات موتور ضعیف بشوند و موتور در حال کار فشار بیشتری رو ایجاد کنه.
سمانه پناهی |
چهارشنبه 29 آذر 140209:51
جاروبرقی های قدیمی مکانیسمی برای هشدار دادن زمان تعویض فیلتر و کیسه جارو ندارند. حتی ما یه جارو خریدیم که زمان تعویض کیسه رو با قرمز شدن نوار روی جارو نشون میداد. اما بعد از یکبار تعویض کیسه از کار افتاد و دیگه پر بودن کیسه جاروبرقی رو نشون نمی داد.