مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار خبر داد.
تصویر کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار

به گزارش سایت خبری پرسون، ولی جهانی افزود: در پی خاکبرداری به منظور احداث واحد مسکونی در داخل شهر رودبار چند گور باستانی کشف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: با بررسی وضعیت گورها و شیوه‌های متنوع تدفین و نوع قرارگیری هر یک از آنها به نظر می‌رسد قدمت گورها به اوایل اسلام یا حتی به پیش از اسلام بازگردد.

وی سازه گورها را متشکل از سنگ و ملاط گل عنوان کرد و گفت: روی آن با تخته سنگ‌های یک تکه یا دو تکه پوشش داده شده و از معادن اطراف شهر استفاده شده‌است.

جهانی وجود محوطه‌ها و گورستان‌های اسلامی، تاریخی و پیش تاریخی در شهرستان رودبار را قابل توجه و متنوع دانست و یکی از عوامل مهم آن را سپیدرود و رودهای کوچک و بزرگی دانست که در سطح شهرستان جاری بوده و مکان مناسبی را برای سکونت فراهم آورده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان هر گونه اظهار نظر قطعی در خصوص گورهای مکشوفه را به اخذ مجوز و کاوش‌های باستان‌شناسی منوط دانست و اضافه کرد: به زودی با اخذ مجوز کاوش از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و استقرار هیأت، نسبت به کاوش‌های باستان‌شناسی اقدام و نتایج حاصل از آن به سمع و نظر مردم و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

488354