ترندهای دکوراسیونی ۲۰۲۳

یکی از چیز‌هایی که چند وقت یک بار یک ترندِ مهم در تیک‌تاک ایجاد می‎‌کند دکوراسیون داخلی است. ویدیو‌های تیک‏‎تاک به اینستاگرام می‌آیند و آنلاین‌شاپ‏‌های اینستاگرام محصولات و ترند‌ها را به مشتریانشان معرفی می‎‌کنند. به همین سرعت، یک ترند خاص در کل کشور (و حتی کل جهان) فراگیر می‌شود.
تصویر ترندهای دکوراسیونی ۲۰۲۳

به گزارش سایت خبری پرسون، حالا دیگر هیچ شکی نیست که تیک‎تاک تاثیرگذارترین شبکه اجتماعی دنیاست. ویدیو‌های کوتاه و جالب تیک‌تاک بر خیلی از مسائل تاثیرگذار هستند: چرخیدن اخبار مهم در دنیا، اطلاع‌رسانی از اتفاقاتی که در کشور‌های مختلف می‌‎افتد، تبلیغ و ترند شدن محصولات متنوع آرایشی و اکسسوری و بسیاری موضوعات دیگر.

امسال هم تیک تاک چند ترند مهم دکوراسیونی به مردم دنیا معرفی کرد که در این مطلب چندتایی از آن‎ها را با هم می‌بینیم. اگر قصد تغییر دکوراسیون یا خریدن یک المان جالب برای خانه دارید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

۱. ترند آویزِ قابلمه و ماهیتابه در تیک تاک

در آشپزخانه‌هایی که استایل انگلیسی دارند، آویزان شدن قابلمه و وسایل آشپزی از سقف اتفاق جدیدی نیست. با این حال تیک تاک، آن را به یک ترند تازه تبدیل کرده است.

نینا تکش دیزاینر فعال در تیک‌تاک اعتقاد دارد که قابلمه‌‎ها و ماهیتابه‌‎ها را به هر شکلی که بگذارید ظاهر زیبایی نخواهند داشت و علاوه بر این، گرد و خاک و کثیفی هم می‎‌گیرند. بسیاری از آشپزخانه‎‌های مدرن سطوح فلزی آویزی دارند که بتوان ظرف و ظروف و اکسسوری آشپزخانه را از آن‌ها آویزان کرد، تا روی زمین جا نگیرند و شلوغی ایجاد نکنند.

۲. ترند طراحی ماکسیمال

دیوار‌هایی با رنگ‌های پاستلی، میز و صندلی‌های طرح‎دار و کاغذ دیواری‌‎هایی با طرح جنگل و حیوانات. ماکسیمالیسم مدت‌هاست که در ترند‌های دکوراسیون جای خودش را به مینیمالیسم داده، اما حالا در تیک‌تاک (و دیگر شبکه‌‎های اجتماعی) آرام آرام در حال برگشتن است.

در دهه گذشته (۲۰۱۰) دکوراسیون اتاق خواب‌ها، پذیرایی‌ها و آشپزخانه‎‌ها کاملا مینیمال بود، اما حالا اوضاع در حال تغییر است. پس اگر طرفدار طرح‎‌های رنگی و مبل‌هایی با پارچه پر از نقش و نگار هستید، دهه دهه شماست!

۳. محبوبیت دیوار‌های بافت‎دار در تیک تاک

از دهه هفتاد تا الان، طراحان به دنبال راهی هستند که به دیوار‌های خانه بافت و برجستگی ببخشند. در سال گذشته، تیک‎تاک ناگهان پر شد از ویدیو‌هایی که در آن‏‌ها افراد داشتند با چسب و رنگ روی دیوار خانه‌هایشان طرح می‌‎زدند. بافت ِ روی دیوار را می‌‎توانید با کاغذ دیواری هم ایجاد کنید. برای امتحان این ترند به سراغ اتاق کار یا راهرو بروید و اگر دوستش داشتید، آن را وارد فضا‌های اصلی خانه کنید.

۴. بازگشت به راحتیِ کلاسیک در ترند دکوراسیون ۲۰۲۳

ناپایداری چند سال اخیر در کل دنیا، دکوراسیون و اینفلوئنسر‌های دکوراسیونی را به سمت و سوی زیبایی‌شناسی خانه‌های کلاسیک برده است. در این عکس، پتوها، گلدان روی میز و حتی رنگ مبل‌‎ها حس و حال خانه‌ی ساحلی یک مادربزرگ را می‎‌دهند. شاید دنیای طراحی داخلی از فضا‌های بزرگ و خالی فاصله می‎‌گیرد و به سمت مبل‎‌های نرم و راحت پوشیده با پتو حرکت می‎‌کند.

۵. رنگ‎‌های پاستلی همه جا

از ماگ‎‌ها و لیوان‌‎های بامزه تا دیوار اتاق خواب و از رنگ روغن روی قاب پنجره تا چیدن کاشی‌های آشپزخانه، امسال و سال گذشته رنگ‌های پاستلی تیک‎تاک را تسخیر کرده‌اند. اگر همین الان به چند آنلاین شاپ وسایل خانگی سر بزنید، قطعا این ست چای‎خوری ابری و پاستلی بامزه را می‎‌بینید.

۶. استایل گرند میلنیال (Grandmillennial)

استایلی که با این کلمه توصیف می‌‎شود یک ویژگی اصلی دارد: ترکیب طراحی مدرن و انتخاب‎‌های دکوراسیونی کمی قدیمی‌تر (و حتی از مد افتاده). مثلا ملحفه‌‎های گل‌دار، بالشتک‌‏‎های سوزن‏‌دوزی شده و پرده‌های کتان تک‎رنگ. با استفاده از طراحی داخلی با استایل گرند میلنیال می‌‎توانید دکوراسیون سنتی را به شیوه‎‌ای جدید و شیک در خانه خود به کار ببرید.

۷. مکمل‌های دکوراسیونی مشکی در تیک تاک

اولین و ساده‌ترین مسیر برای شیک و جذاب کردن یک فضا، اضافه کردن رنگ مشکی خالص است. این رنگ می‎‌تواند در چارچوب در، دور پنجره‌ها، بخشی از کاشی‌های آشپزخانه یا حتی یک مجسمه وجود داشته باشد. در سال جاری میلادی، ترند مشکی در تیک‌تاک حسابی دیده شد. اگر پالت رنگی خانه شما خیلی روشن است، احتمالا آن نقطه ثقلی که دنبالش می‌گردید یک قطعه کوچک، ولی چشمگیر مشکی‌رنگ است.

۸. بازگشت قوس‌ها و طاق‌های فراوان به دکوراسیون

اگر نگاهی به وسایل خانه خودتان بیندازید، احتمالا شما هم متوجه می‌شوید که بیشتر وسایل مربعی، مستطیلی یا پهن هستند و جای خالی دکوراسیون دایره‌‎ای حسابی خالی است. یکی از ترند‌های تیک‌تاک در سال گذشته وسایل قوس‌دار و طاق‌های تزئینی بودند، از جمله آینه، میز عسلی، صندلی و حتی مبل.

منبع: خوگر

486708