آغاز پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد

براساس اعلام اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، پیش‌ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد از روز اول تا بیستم خردادماه، پایه هفتم از ۲۱ خرداد تا دهم تیرماه و پایه دهم از اول تا بیستم تیرماه انجام می‌شود.

تصویر آغاز پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد

به گزارش سایت خبری پرسون، در شیوه‌نامه ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که از سوی زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و دبیر ستاد مرکزی امور شاهد وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، ثبت‌نام و پذیرش تمام دانش‌آموزان (طرح شاهد و غیر طرح شاهد) ورودی و میان پایه در سال تحصیلی جدید به صورت الکترونیکی و فقط در سامانه my.medu.ir انجام می‌پذیرد.

با توجه به اهداف طرح نیمه‌متمرکز شاهد و اولویت فرزندان طرح شاهد در استفاده از فوق برنامه‌ها، فضا و امکانات آموزشی و پرورشی مدارس شاهد، ستادهای اجرایی شاهد استان / شهرستان مناطق و نواحی با هماهنگی‌های لازم از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران شرایط ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان شاهد را فراهم می‌کنند.

ضمن آنکه ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان غیر طرح شاهد بر مبنای امتیازات به‌دست آمده و رعایت دیگر بندها و شرایط این شیوه‌نامه انجام می‌شود.

در ادامه برخی از بندهای مهم این شیوه‌نامه بیان می‌شود:

- شرکت تمام دانش‌آموزان به جز پایه اول ابتدایی در ارزشیابی آغازین و کلاس‌های پیش نیاز در شهریورماه الزامی است.

- ادامه تحصیل دانش‌آموزان در حال تحصیل در همان مدرسه در صورت عدم رعایت شرایط اختصاصی، منوط به اخذ مجوز از شورای مدرسه است.

- به منظور تسهیل حضور دانش‌آموزان تلفیقی - فراگیر، باید مناسب‌سازی فضای فیزیکی مدرسه از قبیل ایجاد رمپ سرویس بهداشتی فرنگی و... انجام شود و مدیران مدارسِ پذیرا، نسبت به اجرای آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر اهتمام داشته و هماهنگی و پیگیری‌های لازم را از طریق اداره آموزش و پرورش استثنایی انجام دهند.

شرایط علمی ثبت‌نام و ادامه تحصیل در مدارس شاهد

احراز شرایط علمی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان متقاضی ثبت‌نام مطابق ضوابط مندرج در جدول ذیل است:

- ثبت‌نام دانش‌آموزان طرح شاهد پس از ورود به پیش ثبت‌نام قطعی است. این دسته از دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پایه دهم باید شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر را بر اساس نمون‌برگ هدایت تحصیلی کسب کنند.

- مدیر مدرسه موظف است نسبت به رفع ضعف درسی دانش‌آموزان طرح شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در طی سال تحصیلی اقدام کند.

- مدیر مدرسه شاهد موظف است آخرین وضعیت تحصیلی - تربیتی دانش‌آموزان شاهد را به تناوب طی سال تحصیلی به همراه گزارش اقدامات انجام شده به ستاد اجرایی شاهد منطقه اعلام کند. ستاد مذکور با توجه به گزارش‌های ارائه شده جهت ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان اتخاذ تصمیم می‌کند.

-ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان جانباز مانند دانش‌آموزان طرح شاهد است.

نحوه امتیاز بندی ثبت‌نام متقاضیان "غیر طرح شاهد"

دانش‌آموزان غیر طرح شاهد در صورت دارا بودن شرایط اختصاصی برحسب اولویت‌های مندرج در جدول ذیل، امتیازبندی شده و از آنان پیش ثبت‌نام به‌عمل می‌آید.

ثبت‌نام قطعی منوط به کسب امتیاز لازم و احراز سایر شرایط مندرج در این شیوه‌نامه است. دقت کامل در محاسبه و اعمال امتیازات مورد تاکید بوده و مسئولیت آن به عهده مدیر مدرسه است.

486674