عرضه «مغزه‌های کوچک زنگ زده» در شبکه خانگی

فیلم سینمایی «مغزه‌های کوچک زنگ زده» با بازی نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

تصویر عرضه «مغزه‌های کوچک زنگ زده» در شبکه خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، این پلتفرم در راستای عرضه فیلم‌های مهم تاریخ سینمای ایران، فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی را منتشر کرد.

«مغزهای کوچک زنگ‌زده» محصول سال ۱۳۹۶ است و داستان باندی از فروشندگان مواد مخدر را در جنوب تهران روایت می‌کند که بسیاری از جوانان و کودکان بی‌سرپرست را از کوچه و خیابان پناه داده‌اند. دو برادر به نام شاهین و شکور رهبری این باند را بر عهده دارند اما اتفاقاتی غیرمنتظره، باعث فروپاشی خانواده آنها می‌شود.

نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی، نوید پورفرج، نازنین بیاتی، مرجان اتفاقیان و لادن ژاوه‌وند از جمله بازیگران «مغزهای کوچک زنگ‌زده» هستند. همچنین تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده سعید سعدی است که یکی از تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شود و پیش از «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نیز در آثاری چون «سیزده» و «خشم و هیاهو» با هومن سیدی همکاری کرده بود.

نمایش «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر، چهار سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه، بهترین فیلمنامه و بهترین صداگذاری در کنار ۹ نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (دو نامزدی)، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین صدابرداری و بهترین طراحی لباس، به همراه داشت.

از دیگر موفقیت‌های «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در جوایز سینمایی ایران می‌توان به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (فرهاد اصلانی) و سیزده نامزدی دیگر در بیست‌ویکمین دوره جشن سینمای ایران (جشن خانه سینما)، کسب سه تندیس بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد (نوید محمدزاده) و بهترین موسیقی متن به همراه هفت نامزدی دیگر در نوزدهمین دوره جشن حافظ، و دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و بهترین تدوین از دوازدهمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اشاره کرد.

«مغزهای کوچک زنگ‌زده» مهرماه ۱۳۹۷ به‌طور عمومی اکران شد و با جذب بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب و فروشی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی، گفته می‌شود به دومین فیلم غیرکمدی پرفروش آن سال تبدیل شد.

486533