همزمان با روز دختر؛

شور و نشاظ کودکان روستای آداغان منطقه آزاد ماکو با حضور تماشاخانه سیار

همزمان با روز دختر، کودکان و نوجوانان روستای آداغان واقع در منطقه آزاد ماکو با شور و اشتیاق خاصی میزبان حضور و هنرنمایی تماشاخانه سیار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور بودند.
تصویر شور و نشاظ کودکان روستای آداغان منطقه آزاد ماکو با حضور تماشاخانه سیار

به گزارش سایت خبری پرسون، کودکان و نوجوانان مدارس ابتدایی منطقه آزاد ماکو میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند که در نوبت صبح در روستای آداغان این منطقه و در نوبت بعد از در شهرهای بازرگان و ماکو به اجرا پرداختند.

به گفته مسئول تماشاخانه‌های سیار کانون،‌ منطقه آزاد ماکو یک منطقه خاص مرزی با طبیعت بی نظیر است و استقبال خوبی توسط کودکان و خانواده هایشان از اجرای برنامه های تماشاخانه صورت گرفت و خاطره ماندگاری در ذهن و روح این مردمان خونگرم به جا ماند.

لیلا شویدی در ادامه یادآور شد که این برنامه ها با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اجرا شد.

شیوندی اضافه کرد: ارتباط خوب بچه‌ها با نمایش «رینارد روباهه» و همراهی شخصیت‌های نمایش تا پایان اجرا یکی از نکته‌های قابل توجه حضور این نمایش بر روی صحنه تماشاخانه سیار است.

آشنایی با تکنیک عروسکی و صداپیشگی‌های زیاد این نمایش یکی از هدف‌های انتخاب این اثر برای اجرا در این برنامه‌هاست.

همچنین برگزاری مسابقه با هدف وحدت و همدلی در مشارکت و انجام بازی‌های گروهی نیز یکی دیگر از هدف‌های مهم این برنامه‌ها بود.

مسئول تماشاخانه‌های سیار کانون همچنین گفت: تماشاخانه سیار کانون پیام‌های خود را به صورت غیرمستقیم با ابزاری پرنفوذ و بدون واسطه به نام نمایش به کودکان و نوجوانان می‌رساند و امیدواریم بتوانیم لحظاتی شاد، همراه با آموزه‌های اخلاقی و ارزشی را به بچه‌ها هدیه کنیم.

منبع: فرینا

486238