دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی؛

اقدامات لازم جهت راه اندازی راهیان میراث فرهنگی باید انجام شود

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: معاونت میراث فرهنگی نسبت به تشکیل و فعال سازی راهیان میراث فرهنگی مشابه راهیان نور و راهیان پیشرفت باید اقدامات لازم را انجام دهد.
تصویر اقدامات لازم جهت راه اندازی راهیان میراث فرهنگی باید انجام شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در دیدار با دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی و شورای مدیران معاونت میراث فرهنگی در سخنانی گفت: برای افزایش سواد میراثی، آشنایی افکار عمومی، و اطلاع مسئولان و روحانیون از میراث تمدنی و فرهنگی کشور معاونت میراث فرهنگی نسبت به تشکیل و فعال سازی راهیان میراث فرهنگی مشابه راهیان نور و راهیان پیشرفت اقدام کند.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه و مأموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آن است که "کلان نظریه" خود در سه حوزه مأموریتی را مبتنی بر حکمت اسلامی و پیوند ایرانیت و اسلامیت ارائه کند تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانیم سند ملی میراث فرهنگی کشور کمک بایسته‌ای داشته باشیم.

خسروپناه افزود: نباید از ترس اینکه نفوذی توسط اتباع بیگانه در توریسم و گردشگری به وجود آید صنعت گردشگری را محدود کنیم چرا که احتمال نفوذ در هر قشر، صنف و نهادی متصور است آیا باید از بیم نفوذ آنها را تعطیل کرد؟ در حوزه میراث فرهنگی محتاج نظریه هستیم نباید دو قطبی و دوگانگی ایجاد کنیم. ایران و اسلام تداوم تاریخی هویت ما ایرانیان است. حکیم توس فردوسی بزرگ برونداد تفکر ایرانی- اسلامی است در حوزه میراث فرهنگی باید امر آموزش، معرفی و تبلیغ به طور جدی دنبال شود. استادان دانشگاه، نخبگان، روحانیون، و رسانه‌ها نقش مهمی در این امر دارند.

منبع: مهر

461408