لیگ NBA؛

صعود لیکرز به فینال کنفرانس غرب در حضور ایلان ماسک و همیلتون

تیم‌های بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز و میامی هیت با پیروزی مقابل حریفان خود به فینال کنفرانس‌هاس غرب و شرق لیگ NBA رسیدند.
تصویر صعود لیکرز به فینال کنفرانس غرب در حضور ایلان ماسک و همیلتون

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز، صبح امروز (شنبه) در بازی ششم از نیمه‌نهایی کنفرانس غرب لیگ NBA به مصاف گلدن استیت رفت و حریفش را شکست داد.

لیکرز در هر ۴ کوارتر این دیدار با نتایج ۳۱ بر ۲۶، ۲۵ بر ۲۰، ۳۵ بر ۳۱ و ۳۱ بر ۲۴ وریرز را شکست دادند و راهی فینال کنفرانس غرب شدند. لبران جیمز ۳۰ امتیاز، ۹ ریباند و ۹ پاس گل و آنتونی دیویس ۱۷ امتیاز و ۲۰ ریباند برای لیکرز داشتند. استیفن کری نیز ۳۲ امتیاز برای گلدن استیت به دست آورد.

لبران جیمز در طول دوران حرفه‌ای خود ۴۱ سری پلی‌آف را برده است که تاریخ NBA بی‌نظیر است. ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس در فرمول یک از تماشاگران ویژه این بازی بودند.

لیکرز در فینال کنفرانس غرب با تیم دنور ناگتس روبرو خواهد شد.

در دیگر بازی امروز، میامی هیت با اختلاف ۴ امتیاز بر نیویورک نیکس غلبه کرد و راهی فینال کنفرانس شرق شد. بم آدبایو ۲۳ امتیاز و ۹ ریباند و جیمی باتلر ۲۴ امتیاز و ۸ ریباند برای میامی داشتند. ۴۱ امتیاز جیلن برانسون نیز نتوانست مانع شکست نیکس شود. صعود میامی به فینال کنفرانس شرق، طلسم عدم حضور تیم‌های سید ۸ پلی‌آف در فینال ۲۴ سال گذشته را شکست.

میامی در فینال کنفرانس شرق به مصاف برنده دیدار بوستون سلتیکس و فیلادلفیا سونی سیکسرز می‌رود. بوستون و فیلا در بازی‌شماری ۳ بر ۳ مساوی هستند.

نتایج دیدار‌های صبح امروز به شرح زیر است:

گلدن استیت ۱۰۱ - لیکرز ۱۲۲ (۴ بر ۲ به سود لیکرز)
نیویورک ۹۲ - میامی ۹۶ (۴ بر ۲ به سود میامی)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

485062